• AnnaK

Studentpresent tips?

någon som kan komma med några tips på studentpresent till en tjej?

• Svar på tråden Studentpresent tips?
  • AnnaK

tack för tipsen

någon mer?

• Golvmoppen

Sallads el Uppläggningsbestick.
    Tycker oftast att man får det man ska lägga maten i, men saknar det man skall ta den med. Tror att du/ni kommer vara ensamma om att ge det, men uppskattat.

• Caamillaa

Lånar tråden, min lillebror tar studenten i år. Jag har verkligen INGEN ANING om vad jag ska köpa, förslag?! Hans enda intresse är hockey.

• Zixi

Rent generellt tycker man som student inte att det är direkt kul med "nyttoprylar" om man inte ska flytta hemifrån kort därefter. Smycken och pynt (ljusstakar, vaser etc) är väldigt svårt att få rätt om man inte verkligen känner personen.

Presentkort på kläder, musik eller annat är mycket roligare.
    Likaså presentkort på upplevelser: luftballong, spa, vinprovning (om 18+) etc

Om tjejen i fråga har tillgång till badkar så kan man göra ett eget spakit med lite lyxiga krämer och badsalt.
    TS kan erbjuda sig att arrangera en tjejmiddag för studenten och 3 vänner.

Presenter med lite tanke bakom är alltid trevliga.

Hoppas jag var till nån hjälp

Juli - 2010
  • Carrrie

Biljetter till nån hockeymatch? Presentkort på ticnet?

Vad ska han göra efter studenten? Flytta hemifrån? Jobba? Plugga?

• Caamillaa

Zix: Känner likadant som du. "Nyttoprylar" kommer han få gott om och de kommer bara ligga tills han flyttar hemifrån som kommer dröja många år.. Dessutom är han kille (vilket inte måste betyda något) men han är inte ett dugg intresserad av "lite finare nyttoprylar" utan nöjer sig gott och väl med ikeas startpaket när det väl är dags att flytta hemifrån.

Carrrie: Funderat på biljetter till hockeymatch, NHL spelar i globen i höst men det var så dåliga lag så det blir inget av det. Efter studenten ska han jobba minst ett år och sen vidareutbilda sig..

Det är verkligen jättesvårt. Ska lägga runt 400-500 kr. Vill ju helst ge något personligt och något han blir glad över än ett presentkort på någon klädbutik eller ticnet.

Något annat? :) Alla tips godtages tacksamt!

• Niklaas

Hej, startade precis en tråd med nästan samma ämne, ang en gåva jag sneglat på till min, och hur mycket som är ok att lägga på en present. För min del handlar det om en vintageklocka (wp.me/pTq9y-cl lösen: seamaster).

Idé kan ju vara att gå ihop flera inom familjen etc. Vintageklockor är mitt bästa presenttips, de har fina egenskaper: Köper man ett lite finare ur med tidlös design, kommer den aldrig att bli omodern. Den kommer att öka i värde över tiden. Den är personlig och originell. Och den är något aom han eller hon aktiskt kan använda, inte den där trista nytto-prylen... Lycka till!

• Carrrie

Kan du ge honom biljetter till nån konsert eller liknande som ni kan gå på tillsammans?
    Annars är det nog en bra idé att gå ihop några stycken och köpa nåt dyrare som t.ex. en kamera.

• Caamillaa

Tack för förslagen. Just nu funderar vi på manchettknappar, något man har hela livet och som aldrig "går ur tiden", aldrig omodernt. Vad tycker ni om det? Han ska ha smoking om några veckor och då kan snygga manchettknappar passa väldigt bra.

• Zixi
    Caamillaa skrev 2010-05-28 10:32:45 följande:
    Tack för förslagen. Just nu funderar vi på manchettknappar, något man har hela livet och som aldrig "går ur tiden", aldrig omodernt. Vad tycker ni om det? Han ska ha smoking om några veckor och då kan snygga manchettknappar passa väldigt bra.
    Det beror helt på hur han är som person. En av mina bröder skulle uppskatta manchettknappar och använda dem, en annan av mina bröder skulle lägga dem i en låda och aldrig ta fram dem. Min man däremot skulle inte kunna använda dem då ingen av hans skjortor har hål för manchettknappar.

Men om ni vet att han kommer att använda dem snart så är det en trevlig present.
    Juli - 2010
  • Carrrie
    Caamillaa skrev 2010-05-28 10:32:45 följande:
    Kan vara en bra present men det är ju väldigt sällan man använder det! Men kul att ha ett par i alla fall. Det är ju inte som om de är skrymmande direkt.
    När du ändå är inne på det spåret så kanske en slipsnål kan vara nåt? Kanske med en matchande slips? Det använder ju de flesta rätt ofta. Speciellt när man blir lite äldre och börjar gå på bröllop, dop och liknande.
  • Mammas älskling

Smycken, armband, halsband, tumring, tårtspade, fin silverram, uppläggningsfat,
    knivar, ljusstakar, champagneglas, skål, vas, guldtacka, digital fotoram.......
    Fickplunta, kortetui i silver, manschettknappar.......

Det var vad jag kom på just nu =))

Svar på tråden Studentpresent tips?