Inlägg från: Zixi |Visa alla inlägg
  • Zixi

Studentpresent tips?

Rent generellt tycker man som student inte att det är direkt kul med "nyttoprylar" om man inte ska flytta hemifrån kort därefter. Smycken och pynt (ljusstakar, vaser etc) är väldigt svårt att få rätt om man inte verkligen känner personen.

Presentkort på kläder, musik eller annat är mycket roligare.
    Likaså presentkort på upplevelser: luftballong, spa, vinprovning (om 18+) etc

Om tjejen i fråga har tillgång till badkar så kan man göra ett eget spakit med lite lyxiga krämer och badsalt.
    TS kan erbjuda sig att arrangera en tjejmiddag för studenten och 3 vänner.

Presenter med lite tanke bakom är alltid trevliga.

Hoppas jag var till nån hjälp

Juli - 2010
  • Zixi
    Caamillaa skrev 2010-05-28 10:32:45 följande:
    Tack för förslagen. Just nu funderar vi på manchettknappar, något man har hela livet och som aldrig "går ur tiden", aldrig omodernt. Vad tycker ni om det? Han ska ha smoking om några veckor och då kan snygga manchettknappar passa väldigt bra.
    Det beror helt på hur han är som person. En av mina bröder skulle uppskatta manchettknappar och använda dem, en annan av mina bröder skulle lägga dem i en låda och aldrig ta fram dem. Min man däremot skulle inte kunna använda dem då ingen av hans skjortor har hål för manchettknappar.

Men om ni vet att han kommer att använda dem snart så är det en trevlig present.
    Juli - 2010
Svar på tråden Studentpresent tips?