• stinaliza

Halloween fest med barn

Har ni några kuliga recept som man kan ha på en halloween fest för barn? Bestämdes lite hastigt och lustigt häromdagen, men fantasin tryter!

• Svar på tråden Halloween fest med barn
  • ebben

Ett tips om de gillar popcorn är att färga de gröna..............

• Jenny E

Spindlar - gör chokladbollar, stick in hallon- eller lakritssnören i lagom längd till ben, siverkulor till ögon.

• Snowgirl

Håller precis på att pynta föd dotterns halloweenparty som hon ska ha imorgon .
    Vi ska bjuda på Trollhår med hostsås och fladdermuspluttar, alltså svart spagetti med grönfärgade ostsås och avlånga köttbullar. Och till dricka får de ett blodigt bål med en hand i, alltså jordgubbsaft blandat med sockerdricka och en frusen ishand i.
    Har inte bestämt mig för efterrätt ännu, så kom gärna med tips om det någon annan!
    popcorn som vi färgar ska vi också ha, fast här blir de blodiga, alltså rödfärg .

• Jenny E

Oj, kom på en sak till!
    Det finns pepparkasmått som ser ut som spöke - gör antingen vanlig mördeg o sätt dit små mörka ögon av chokladströssel innan gräddning eller gör mördeg och blanda i kakao o sätt dit stösselögon i någon ljus färg.
    De kakorna gjord succé + spindlarna hos oss förra året!

• MAMMSY

PÅmitt dagis gjorde vi havregrynsgröt som vi stoppade i svarta stora burkar sen la vi ner små godispåsar (i plast) sen fick barnen sticka ner händerna i och leta upp sin godispåse, vi sa att vi hade hittat en monstermage å att det var den som låg i burken, man kan även göra samma sak med makaroner.

• ebben

Vi tog bara o droppade i grön karamellfärg o blandade om.

• halstabletten

Man kan göra en bål på läsk i färger som blir brungörna när man blandar dem, och servera bålen i en stor katrull (tänk häxkittel)

• Kramnalle

Vilken dag brukar man fira halloween?
    Är det på fredagen eller Lördagen?

• ebben

DET var en bra fråga..........NÄR? Det är jag inte ens säker på....................

• Snowgirl

Våran alla helgonadag är alltid den 31, men den kommersiella halloween är nog alltid på en lördag har jag för mig, om det sen är innan eller efter komer jag inte ihåg.

• ebben

("alla helgons dag" är ju den 5/11.......en lördag,nåt helt annat då?)
    Den 31/10 är ju en söndag -dvs inte så kul att ha fest på?
    Då har man lördagen kanske?Den 30/10.

• ebben

Jo,jo,blev fel!!
    31 är ju måndagen,o lördagen är ju 29e!

• wity

Du kan ju testa att färga vanlig spaghetti med röd karamellfärg.
    Då får du läskiga daggmaskar...

• ebben

Tracy skriver att halloween är den 31/10,men ska ni ha party på måndagen??
    NÄR ska ni andra fira med fest för barnen?? Blir det den 29 då eller?? roligare att ha en lördag än en måndag..........

• Majsan71

Marängspöken brukar vara populärt och är väldigt lätt att göra. Gör marängsmet och spritsa ut på bakplåtspapper till små, lätt rundade toppar, jag brukar göra dem 3-4 cm höga. Det är bara bra om de blir lite ojämna för då kommer spökena att få olika uttryck. Baka dem i låg värme så att de behåller den vita färgen. När de kallnat smälter man choklad och pluttar dit två ögon på den övre delen av marängen. Vips så har man en hel plåt med små roliga och goda spöken

• MissDecember

Halloween är alltid den 31/10 och det var väl det frågan gällde... Sen är det klart att det är roligare att tex ha festen på lördagen innan!

Svar på tråden Halloween fest med barn