• Emma b1982

Osynlig...

Hej på er,

Vi har 3 barn mina 2 ,och han har en dotter jag ocj min sambo.
    Jag har mina på heltid och han på halvtid så när hon kommer hem till oss blir det bara luft liksom av mig jag finns inte känns det som och jag blir fruktansvärt ledsen och går in i mig själv.
    Det är alltid jag som kommer till han och att han bara pussar mig för att han vet att jag vill och behöver det och vi har knappt något sexliv,känns inte som att han tänder på mig,jag ser väldigt bra ut för att fått 2 barn,han är ganska ytlig så hade jag inte gjort det så hade han inte varit tillsammans med mig heller.
    Han tar aldrig i mig på ett kärleksfullt sätt och pioriterar inte våran egentid och vill gärna att hans dotter ska sova i vår säng när hon är hos oss.
    Han är ju lite av den finare sorten om man säger han tycker inte att tjejer ska bete sig på vissa sätt och inte vara ful i språket...osv...
    Jag är en väldigt glad sprallig och spontan tjej men känner att det mer och mer försvinner för man är förlovad med en man som har det väldigt bra ställt på alla vis,de är en av de rikaste familjen i vår stad och då blir det ju automatiskt att man kan inte bete sig hur som helst eller gå klädd hur som helst heller.
    Vi har bara bott tillsammans i  3 månader,det är det som är mest hemskt och då undrar man nu är det såhär mitt liv ska se ut?!!....
    Vet ärligt talat inte hur länge jag pallar...
  • Svar på tråden Osynlig...
  • Sar

Jag har svårt att greppa att man är svartsjuk på ett barn. Har han henne halvtid är det väl bara naturligt att han vill passa på att umgås främst med henne? Kanske de behöver lite egentid för att "landa" och då kan du passa på att umgås extra mycket med dina egna barn?

• Imortaelis

Låter ju inte som om att problemet är hans dotter. Utan snarare som att erat förhållande är problemet.
    På sättet du utrycker det så låter det ju inte som att du alls trivs i relationen.
    Prata med honom om detta kanske?

• Emma b1982

Det handlar inte om att jag är svartsjuk på henne det handlar om att det är verkligen bara HENNE som gäller och på det viset han uppfostrar henne så kommer hon bli en så jäkla BRAT som surar och gnäller sig till saker.
    Jag kan tycka att det är patetiskt att man inte kan säga till sin dotter på skarpen alls utan gör verkligen ALLT hon säger vad det är är.
    Det är frukansvärt avtändande i långa loppet och han är inte en fysisk person och det saknar jag otroligt mycket.
    Många såna småsaker som blir att ibland vill man bara flytta...

• Emma b1982

Min självkänska är dessutom i botten och jag känner att jag måste hitta mig själv...dessutom ska

• Emma b1982

min sambo ha vårdnadstvist så ALLT handlar om det hemma och så mycket bitterhet han har mot sitt gör att jag bara orkar inte liksom...

• Emma b1982

Han har verkligen inte tid för vårt förhållande alls...

• Missisbit

Hej!

Jag blev riktigt rörd av att läsa dina rader, jag känner verkligen med dig..

Det handlar inte om att du är svartsjuk på hans dotter! Du vill ha
    kärlek och närhet och det får du inte i det här läget... Frågan är om
    ni verkligen borde vara tillsammans?!

Av egen erfarenhet så vill jag råda dig att fundera över hur du vill
    att ditt liv ska se ut. I dagens läge verkar du vara olycklig och frustrerad
    över hur eran relation är.. Prata med din sambo och berätta öppet om vad
    du förväntar dig av honom och se till att han är ärlig om hans framtida avsikter
    med dig! Är det så att han tänker fortsätta bete sig som han gör så tänk på dig
    själv och vad DU vill och acceptera inte läget!!

Att hans dotter sover i eran säng är verkligen absurt, min son som är 11 månader har
    sovit i sin säng sedan han var 6 månader och hon är säkert äldre. Din partner
    ska kunna ge dig respekt och uppmärksamhet samtidigt som han ger uppmärksamhet
    till sin dotter!

Fundera på hela situationen så att du inte blir bitter och olycklig till slut, det kommer
    att suga ur dig all positiv energi! Du verkar vara en kärleksfull tjej som förtjänar
    uppmärksamhet, kärlek, uppvaktning och ömhet! Se till att du får det!

Må bäst! 

• Mandelbiskvi

Det låter lite konstigt med beskrivningen på er relation, du nämner mycket ytligt och hans status...
    Vad är det som för er samman?
    Vad har ni gemensamt? Varför har ni en relation?
    Antagligen är det bara jag som reagerar på detta, men jag ställer mig lite frågande...
    Och visst kan det vara tufft när han ser sin dotter mer än dig, det kan jag förstå, men hon är bara ett barn och du är vuxen - det är skillnad.
    Jag tycker bara att din beskrivning ger känslan av att han "står högt i kurs" och du inte riktigt känner att du passar in om du inte gör dig till någon annan.
    Själv har jag insett att när man känner sig på sin vakt med sin partner och inte känner att man duger - då har man hittat fel, då kan man hitta en ärligare kärlek som gör en genuint lycklig, inte bara ytligt lyckligt lottad.
    Det kan vara värt att fundera på, varför har man en sådan relation. Vad ger det?
    Lycka till i alla fall!

Svar på tråden Osynlig...