• tjejen 85 nr 1

hur många kcal i pizzans sallader? Vad tror ni?

Hej!!

Hur många kcal tror ni en sallad man beställer från pizzan kan innehålla med detta innehåll? (utan bröd) :
    : Kyckling
    : Majs
    : Tomat
    : Gurka
    : Isbergsallad
    med dressing

undrar desamma med en skink och ostsallad (utan bröd)
    : Skinka
    : Ost
    : Gurka
    : Tomat
    : 1 paprikaring
    med dressing

Jättetacksam för svar, då jag äter detta ofta när jag försöker gå ner i vikt.(svara gärna med vad ni tror, om ni inte vet) MVH

• Svar på tråden hur många kcal i pizzans sallader? Vad tror ni?
  • sasssyy

grönsakerna är en piss i missisippi.. väldigt lite kalorier.. sen beror det så himla mycket på hur mycket det är av varje och sånt varierar ju från pizzeria till pizzeria.. jag undviker att köpa färdig sallad dels för att jag inte har någon som helst koll på just det, dels för att det är sååå mycket billigare att göra hemma...

men kolla här

www.gnarpan.com/kalorier/kalori_tab.html

där kan du hitta ungefärligt värde på de vanligaste varorna...

majskorn tex 106 kcal/100 gram..en del pizzerior kan slänga på 2-300 gram majs...

kycking är svårt för det är ju inte direkt den finaste kycklingen som hamnar där och den är ofta med skinn..

säg 155 kcal/100 gram och så kanske de har 300 gram på (iaf har vår pizzeria det) då är du redan uppe i över 500 kcal där.. sen brukar det ju vara ost på...

45+ ost är den vanligaste i den branschen och den ligger på 381 kcal/100 gram.. och det är mer än 100 gram i en sallad det lovar jag dig

Skinkan är inte heller särskilt god kvalitet, skulle tro att den ligger på 175-200 kcal/100 gram

dressingen brukar vara av filbas MEN med tillsatt majonäs (och inte den fettfria)

Det är ingen bra snabbmat.. helt seriöst så är nästan en hamburgare bättre mat, om du tar den utan dressing och ost och inte pommes till.....

Gör din sallad själv så kan du bestämma själv vad du ska ha i. .jag brukar göra en stor skål pastasallad så har jag god, mättande och näringsriktig mat i några dagar.

Dressing gör jag av cremefraich mini och en skvätt senap eller chilisås..

Svar på tråden hur många kcal i pizzans sallader? Vad tror ni?