Vad använder du när du diskar för hand?
Jag använder disksvamp till glas, porslin och kastruller och diskborste till bestick. Svarade Annat.
Annat: Det beror på vad jag ska diska. Använder oftast svamp, men när t ex gröt bränt fast i en kastrull då tar jag svinto/stålull först. Det händer att jag anänder diskborste ibland också.
Jag vill köpa en sån där "svamp med diskmedel i skaftet", men jag får inte skaffa det för min man. Han säger att bara tanter har sånt. Men vad fasen, jag är ju en tant.
Diskborste till allt + också svamp (oftast) till kastruller
Svamp för det mesta, har inte alls samma "kontroll" med diskborsten.
En vanlig traditionell svamp med diskmedel på är suveränt
Använder vanlig diskborste för att ta bort det värsta..
Om jag sätter mig ner och diskar ganska mycket (har en handikapsanpassad lägenhet så det e jobbigt för ryggen om man står för länge) så använder jag vanlig svamp.
Om jag bara diskar nån tallrik eller glas så använder jag disksvamp med diskmedel i.. Svarade annat..
Har sån där svampborste med diskmedel i skaftet,
men kör även med vanlig borste och sånt där ståltrassel om jag bränt maten i nån kastrull
svamp
Använder alltid sån där svampborste som man fyller handtaget med diskmedel. Alltid Yes som diskmedel. Alltid handskar på när jag diskar. Tycker det går jättesmidigt att diska med en sån, vanlig diskborste tycker jag är hård och obehändig.
Röstade på disksvamp men skulle nog har tryckt på "Annat" egentligen för jag använder både disksvamp och diskborste. Borsten till kastruller, stekpanna och för att gno av det värsta skiten på disken innan jag diskar. Svampen till allt annat.