• magizmaka

Vad har ni för något i sittvagnen när man inte har åkpåse?

Nu när det börjar bli varmare och man kan skippa åkpåsen. Har en jättevarm fodrad från emmaljunga. Vad har ni istället i sittvagnen? Känns så hårt och obekvämt att bara sitta utan någonting?

Har en lammfäll nu men den känns också lite varm snart om värmen kommer.

• Svar på tråden Vad har ni för något i sittvagnen när man inte har åkpåse?
  • lia76

Lammfäll är jätte bra.
    Den värmer på vintern och den svalkar på sommaren
    Svårt att tro men så är det.
    Jag har lammfäll... Hade det till äldsta och jag har det till yngsta.

(=
  • TheMother

Lammfälllen blir tvärt om svalkande när värmen kommer. Den gör att det inte blir tätt under rumpa och rygg för barnet, utan låter luften passera

Just nu är jag dock personlige lite osäker på om fällen är så bra, känns som den är lite för varm att ha nu, att den inte riktigt svalkar när det ändå är rätt så tjocka kläder på.

Vi köpte en sittdyna på Babyproffsen förra sommaren, är inte en Emmaljunga-dyna men passade ändå väldigt bra och fanns i många färger att välja på

Mamma till Anton 080920
  • strojes

Om det är en riktig (alltså inte en syntetisk "lamfäll") lammfäll ska den svalka när det är varmt ute.
    Vi hade inget i sittdelen på vagnen annat än en filt över benen om det var blåsigt och kyligt ute.

• magizmaka

Ja det kanske är så att lammfällen svalkar. Tycker sonen känns så varm nu när han har legat i vagnen. Ska nog åka och titta på sittdyna så får jag se vad som känns bäst. Det är svårt väder nu tycker jag.

• sarsparis

Lamfäll eller sittdyna, har lamfällen i året om, han har aldrig blivit varm än fast det var 30 grader förra sommaren.

• magizmaka

Ja jag tror ändå att lammfäll är bättre för det känns lite mjukare och skönare än en sittdyna.

• danosani

Vi har sittdyna och fleecefilt när det behövs. Man kan ju också sy ihop en filt så att det blir en åkpåse (eller köpa en BuggySnuggle).

Brios sittdynor passar finfint i Emmaljungas vagnar.

• BlommyNess12

Det hängde med en sittdyna när vi köpte vagnen så det är det vi kör på..

Svar på tråden Vad har ni för något i sittvagnen när man inte har åkpåse?