• maadicken

vad tittar era 3 åringar på? när började dom intressera sig för typ astrid lindgren filmer och liknande?

min son blev 3 i februari och han är fortfarande mest intresserad av byggare bob, tåget thomas och elias. petson och findus och mamma mu gillar han oxå, och storfavoriten bilar.
    även teletubbies vill han gärna se ibland.

astrid lindgren är totalt ointressant tycker han. disney kan intressera lite, men det är inget han väljer förutom musses klubbhus.

alla andra vi känner i samma ålder har så gott som slutat titta på "småbarnsfilmer" .

jag bryr mig inte alls, och jag känner att det gör ingenting alls att han inte vill se på "äldre" filmer, men jag är ändå nyfiken på vad andra i samma ålder tittar på.

sen gissar jag att det är skillnad om man har äldre syskon oxå. eller?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden vad tittar era 3 åringar på? när började dom intressera sig för typ astrid lindgren filmer och liknande?
  • lunkentuss

Min tjej som är drygt 3 år tittar också på sånna filmer som din son =) Men hon gillar även "riktiga" filmer fast kortfilmer då tex Elias, små filmer om en döv pojke...

Vi har tittat på tex disneys tarzan o sjöjungfrun, men hon tittar inte klart... Antar att det är för mkt handling o för mkt som händer på samma gång så hon inte hänger med... Samma sak med just tex adtrid lindgrenfilmer...
    Blir nog för mkt intryck, för mkt händelser samtidiigt =)

• dogcatbird

Jag tycker ts barn verkar helt normalt!! Varför ska de vilja titta på sådant de inte förstår.

• solida

Min son blev tre i januari. Han älskar Astrid Lindgren, helst Emil, Madicken, Pippi eller Bullerbyn. Han gillar också Shrek och Shrek 2. Dessutom Svampbob fyrkant.

Men han tycker också mycket om Thomas och vännerna, Bamse, Mumin och Bolibompa.

Hmmm... han kanske tittar lite för mycket på TV.

• Ruggugglan

Min dotter tittade på liknande filmer när hon var 3år. Musse Pigg var en storfavorit. Nu när hon är 4,5år intresserar hon sig mer för Astrid Lindgrens filmer och kan sitta helt förtrollad och titta på Pippi och Emil

• Flisan79

Min dotter började titte på Emil och pippi vid 2 års ålder. De var och är väldigt poppis. Hon stod och ropade på Emil från balkongen  Just nu tittar hon helst på disneyfilmer typ Björnbröder, aristocats, askungen osv. Hon ser hela filmer utan problem och förstår handlingen. Hon blev 3 år i mars.
    Men, hon gillar även de mesta som går på barnkanalerna typ musses klubbhus, ozo, svampbob osv även om de var mer intressanta för ca ett år sedan.

• Veladis

Min son blir snart fyra. Han är fortfarande rädd för Emils pappa. Får han välja film blir det Min granne Totoro, Disney's Cars eller ev syrrans transformersfilmer. Ganska blandat, alltså. Totoro är dock mammans favorit..

På TV vill han helst se typ Dora Utforskaren.

• mantaray

min dotter är strax över 3 och vill bara titta på tecknat. Så fort det är något som inte är tecknat så säger hon bara att det inte är barnprogram Shrek, Madagaskar, Ice Age och sedan Playhouse Disney (Händige MAnny) är väl favoriterna.

• vittra

Tror ju det där helt och hållet beror på vad föräldrarna själva väljer att visa, och av det utbudet får barnet givetvis vissa favoriter. Vi har visat helt andra typer av filmer och program än vad som ni här har nämnt, vår tjej är än så länge bara 2½ år. Favoriter hos oss är Mumin som går på TV, ronja rövardotter, råttorna (råttatouille), bumbibjörnarna och nalle puh emellanåt, och framförallt snow dogs vilket var den första filmen hon började gilla, en disneyfilm med talande hundar Dottern vill gärna se sådant som inte är tecknat, gärna med djur så som hundar eller hästar, och givetvis gärna med barn. Dock är varken pippi, emil eller de andra populära ännu. Snow dogs går fortfarande i princip dygnet runt då hon är sjuk, haha

Det är ju viktigt att det inte blir för mycket handling på en gång, många disneyfilmer är anpassade för barn från 7 år och mycket i dialogerna är ju tom anpassat för vuxna. Shrek tex är ju absolut ingen småbarnsfilm i mina ögon, även om de såklart kan tycka det är roligt med de knasiga figurerna, sångerna och sånt. I sinom tid kommer de få större intresse av vanliga disneyfilmer och långfilmer så tror inte det är något man behöver stressa med

• Nifelheim

Min son började uppskatta längre filmer med lite mer handling strax efter 3årsdagen. Astrid Lindgren-filmer har han gillat länge, men då har han kollat en liten stund och sen gjort annat.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • alskdldskjf

Enda Astrid Lindgren som  min dotter och son gillade vid 3 års ålder var Pippi.
    Annars har det varit de flesta program som går på Disney Playhouse.

Svar på tråden vad tittar era 3 åringar på? när började dom intressera sig för typ astrid lindgren filmer och liknande?