• Boomtown

Barnvänlig restaurang i Stockholm?

Om 2 veckor ska vi sticka till Stockholm över helgen. Vi blir 3 vuxna och 4 barn mellan 4 och 10 år. Jag har inte varit i Stockholm sen jag var liten så jag vet inte ett smack om något. Men när vi har alla barn med så vill jag vara lite förberedd. Kan ni ge tips på restaurang och/eller café som är

Barnvänligt
    mysigt
    bra pris

Ligger vid slottet (Ja, jag vet det att det finns flera slott {#lang_emotions_dreamer} Där Kungen bor menar jag{#lang_emotions_embarassed})
    Eller vid Gamla stan
    Eller vid Skansen

Det kanske är för mycket begärt. Men jag vill ju helst ha det så mysigt som möjligt, gärna med historisk miljö, och kort gångavstånd. När jag googlade så hittade jag bara jättefina och dyra restauranger. Det går inte.

• Svar på tråden Barnvänlig restaurang i Stockholm?
  • Boomtown
    Sambada skrev 2010-05-13 19:54:16 följande:
    Det finns ett vid skansen, nu minns jag inte namnet, men det var kanonfint, barnmeny, lekplats och även inne kunde barnen leka av sej lite. Här är den var tvungen att googla på det. Vi har varit där skitfint www.restauranghasselbacken.com/om_hasselbacke...
    Det lät väldigt trevligt. Bra när barnen kan leka av sig lite också. Vi vuxna vill ju gärna smälta maten ett tag och ta det lugnt.

Fler tips?
    Några mysiga cafeér, jättegod glass någonstans eller fler restauranger?
  • Tecken

Du skriver "Där kungen bor menar jag", då vill du alltså ha tips om restauranger i Drottningholmsområdet? Eller menar du egentligen slottet där kungen jobbar?

Jag var på Koh Pangan i veckan, då var det många som hade med sig barn. Det är helt överkomliga priser, men det ligger på söder: http://www.kohphangan.se/

• Boomtown

"Det kungliga slottet" står det när jag kollar in turistsidorna. Gamla stan får jag det till.

Ligger "Söder" långt bort? Dumma frågor från en på landet {#lang_emotions_embarassed}

• Boomtown
    Tecken skrev 2010-05-14 10:55:08 följande:
    Du skriver "Där kungen bor menar jag", då vill du alltså ha tips om restauranger i Drottningholmsområdet? Eller menar du egentligen slottet där kungen jobbar? Jag var på Koh Pangan i veckan, då var det många som hade med sig barn. Det är helt överkomliga priser, men det ligger på söder: www.kohphangan.se/
    OJOJOJ! Vilket häftigt ställe! Dit vill jag. Är det lika mörkt inne på dagarna? Eller bara på kvällen? Skönt att slippa lysrör {#lang_emotions_cool}
  • Tecken
    Boomtown skrev 2010-05-14 11:26:13 följande:
    OJOJOJ! Vilket häftigt ställe! Dit vill jag. Är det lika mörkt inne på dagarna? Eller bara på kvällen? Skönt att slippa lysrör
    Det är mörkt dagtid också Lysrör finns inte, men det är gott om blinkande lampor i olika färger. Det känns verkligen som att vara utomlands.

Söder = Södermalm. Koh Pangan ligger en liten promenad från Skanstulls t-banestation (tar ca 5 min m t-bana från Centralen). För karta, titta på www.hitta.se 

Och jag vidhåller att kungen bor i Drottningholms slott: "Sedan 1981 är Drottningholms slott kungafamiljens officiella bostad. Kungafamiljen är bosatt i slottets södra länga." http://sv.wikipedia.org/wiki/Drottningholms_slott 
  • Boomtown
    Tecken skrev 2010-05-14 11:54:15 följande:
    Det är mörkt dagtid också Lysrör finns inte, men det är gott om blinkande lampor i olika färger. Det känns verkligen som att vara utomlands. Söder = Södermalm. Koh Pangan ligger en liten promenad från Skanstulls t-banestation (tar ca 5 min m t-bana från Centralen). För karta, titta på www.hitta.se  Och jag vidhåller att kungen bor i Drottningholms slott: "Sedan 1981 är Drottningholms slott kungafamiljens officiella bostad. Kungafamiljen är bosatt i slottets södra länga." sv.wikipedia.org/wiki/Drottningholms_slott 
    Hahaha, skam på torra land. Jag har sagt att kungen bor där. Arbetar han i alla fall där? Jag kan väl inte hjälpa att han har så många slott så att vi från landet inte kan hålla reda på dem. Vi som tänkte stalka honom hihi

Restaurangen du nämnde får det bli. Jag funderar på att hålla det hemligt och överaska de andra.
  • LagtBordMannen

Blå Porten på Djurgårdsvägen 64, snett emot Skansen är en stark kandidat. Man sitter bra både inne och ute.

Om man fastnar kring Selgels Torg vid lunchtid finns det en uteservering på Kulturhusets tak som inte alla känner till.

Moderna Museet på Skeppsholmen är ett annat bra lunchställe

Är man på Söder är Hermans på Fjällgatan 23 värt ett besök. Om inte annat för utsikten.

• Boomtown
    LaidTableTours Mannen skrev 2010-05-14 13:07:37 följande:
    Blå Porten på Djurgårdsvägen 64, snett emot Skansen är en stark kandidat. Man sitter bra både inne och ute. Om man fastnar kring Selgels Torg vid lunchtid finns det en uteservering på Kulturhusets tak som inte alla känner till. Moderna Museet på Skeppsholmen är ett annat bra lunchställe Är man på Söder är Hermans på Fjällgatan 23 värt ett besök. Om inte annat för utsikten.
    Tackar för bra tips!
Svar på tråden Barnvänlig restaurang i Stockholm?