• DuBBeeL

Endast lustgas-peppning, tack!

När jag tävlade flitigt i tonåren fick jag lära mig att visualisera. Att helt enkelt blunda och se mig själv i mål typ :) Det hade jag även nytta av under mina förlossningar. Jag blundade och "låstades" att jag såg på mig själv och coachade mig själv liksom, låter helt vrickat nu när jag skriver det, men det var bra för mig.
    Sen att fokusera på något helt annat när smärtan blir för mycket, är också ett tips. Jag rabblade "gröna äpplen, gröna äpplen, gröna äpplen" vid en värk och då tänkte jag verkligen på gröna äpplen i massor, vid nästa värk var det "gröna blad, gröna blad, gröna blad" och då tänkte jag på gröna blad i massor. Allt som var grönt fick min smärta :P

Jag har fött båda mina kids med "bara" lustgas. Det är inte så "bara" kan jag också säga för att lugna dig, sug i dig gas - så mycket du vill! Det är en bra smärtlindring också på det sättet att det är du själv som styr det, vill du känna värkarna/smärtan så skiter du i att suga i dig gasen helt enkelt. Vill du inte känna allt - då är det bara att suga i dig gasen!

Svar på tråden Endast lustgas-peppning, tack!