Är du för eller emot "konstgjorda" befruktningsmetoder?
Det verkar råda delade meningar hurvida man ska "hjälpa" naturen på traven när man inte kan få barn på naturlig väg.
Jag är för
Motivera gärna varför du är för eller emot
Det verkar råda delade meningar hurvida man ska "hjälpa" naturen på traven när man inte kan få barn på naturlig väg.
Jag är för
Motivera gärna varför du är för eller emot
Jag röstade både och. Men det jag menar är egentligen att i vissa fall tycker jag det är okej, i andra fall är det inte okej. Det beror lite på vad som är skälet till barnlöshet, och på vilket sätt läkarvärlden kan hjälpa till. Människor som av uppenbara skäl inte borde bli gravida (t.ex. p.ga. ålder eller kön) ska heller inte hjälpas att bli det. Är det något fysiskt hinder som inte är medfött kan jag tycka att det är okej.
En av anledningarna till att jag är negativt inställd till IVF, är att den mänskliga rasen kommer på sikt ha svårt att bli gravida på ett naturligt sätt. Detta oroar mig. Det är alltså inget personligt mot folk som inte kan få barn, att de inte vore bra föräldrar eller så, utan av helt andra orsaker.
I fyllan och villan kom det visst med ett "inte" för mycket...
Min bästa vän hade inte funnits om det inte fanns Det hade varit hemskt tråkigt
Skönt att se att det var en förhållandevis liten del som röstade "emot" eller "både och".