• Anonym (Akneproblem)

Vitamin B5 mot Akne! Erfarenheter, tack!!!

Någon som provat vitamin B5 mot Akne?
    Dela gärna med dig av dina erfarenheter!

Jag har provat nästan allt känns det som, och de kommer ändå tillbaka.

Vitamin B5 låter ju nästan för bra för att vara sant! Är det så?

• Svar på tråden Vitamin B5 mot Akne! Erfarenheter, tack!!!
  • Emjimpa

Hej
    Det fungerar bra, men det tar ca 1-3 månader från person till person innan man märker resultat.
    Huden blir torrare och slätare.

Det finns som pulver eller kapslar.

För mer information finns det att läsa på www.nollattans.se där dom även har produkterna du ev söker.

• tpoavi

Hej Emjimpa

Blir man permanent av med acnen efter ca 3 månader?

Eller ska man som med roaccutan äta i 5-6  månader för att få en långvarig effekt?

• Emjimpa
    tpoavi skrev 2010-08-10 11:49:03 följande:
    Hej Emjimpa

Blir man permanent av med acnen efter ca 3 månader?

Eller ska man som med roaccutan äta i 5-6  månader för att få en långvarig effekt?

Hej
    Man ska fortsätta hela tiden för att bli av med det, men man sänker dosen tills man "hittar" hur mycket som behöver doseras för att din kropp ska bli av med aknen.

Det är din kropp som producerar talg, och för att hålla det i schack så äter man vitamin b5.
    Som med parfym, sålänge man vill lukta gott använder man det, du luktar ju inte permanent gott bara för att du sprutar massor, kroppen producerar fortfarande lukt :)

Så är de tyvärr med kroppar.. Har du fler frågor så är de bara och ställa dom
    Annars står en hel del om detta på www.nollattans.se. Lycka till
  • umaia

jag åt b5 ett tag, och jag tror huden blev hyfsat ok. däremot pajjade min mage totalt..jag kunde få 1 minuts förvarning, sedan var jag tvungen å rusa på toa..inte kul om man satt på en buss..Glad

• Emjimpa

GODFORTSÄTTNING PÅ NYA ÅRET!!

Ett tips till alla som äter vitamin b5. Just nu säljer nollåttans.se ut vitamin för 99:-/burken

Kolla in det på www.nollattans.se

MvH// EM

Svar på tråden Vitamin B5 mot Akne! Erfarenheter, tack!!!