• minigos mamma

Min 2-åring har ont i munnen, varför?

Han har sagt till och från i över en månad nu att han har ont i munnen. Kanske har han ont i halsen eller är det nya tänder på gång? Eller ngt helt annat?? Vet inte vad jag ska tro.

• Svar på tråden Min 2-åring har ont i munnen, varför?
  • Philippa

Gå till VC eller BVC om han har klagat så länge....

• La Lola

Tandvärk?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sarsparis

Har hon fått alla tänder? annars kanske det är nån tand som vill komma fram eller så kanske hon har tandvärk, ring folktandvården och rådgör.

• Papayia

Min tvååring har också ont i munnen och nu har en av kindtänderna börjat tränga igenom. (5:e kindtanden om man säger så)

• Lottis77

Min ena son klagade på ont på tungan/munnen, och det visade sig vara svamp. Han fick en penicillinkur, och doktorn sa att det var en ganska vanlig infektion. Om han klagat länge, kan det vara värt att kolla upp.

• Sonnya

Min systerson hade blåsor i munnen vid ett tillfälle, har för mig att han fick dem i samband med förkylning. De kan göra riktigt ont och är kanske inte är så lätta att se?

• minigos mamma

Tack för alla svar!

Idag ska vi till tandläkaren och förhoppningsvis få reda på avd det kan vara.

• skorpan87

hej, fick du veta vad det var? min dotter är lite likadan, men jag tror att det är stora tänder på gång, men man blir så orolig att det skulle vara ngt annat med tänderna

• minigos mamma
    skorpan87 skrev 2010-05-20 08:33:00 följande:
    hej, fick du veta vad det var? min dotter är lite likadan, men jag tror att det är stora tänder på gång, men man blir så orolig att det skulle vara ngt annat med tänderna
    Hej!

Tandl. tittade i hans mun, kollade tandkött o tänder men kunde inte se ngt konstigt. Hon sa att det kan bero på flera olika anledningar, tex att vi har borstat tändena lite för hårt så att tandköttet blivit lite ömt.

Han hade fått alla tänder han skulle ha, kommer inte fler förrän i 6 - års ålder.

i vilket fall så känner jag mig lugn, är nog inget allvarligt för då hade tandl sett det.
Svar på tråden Min 2-åring har ont i munnen, varför?