Inlägg från: LyckligtSlut |Visa alla inlägg
  • LyckligtSlut

ni är så jäääävla pinsamma!!!

Va? Varför är vi styvmammor patetiska när du skriver att biomammorna är de elaka? Fattar faktiskt inte hur du menar. Nu är väl faktiskt mitt styvbarns mamma en trevlig typ, men vad menar du?

• LyckligtSlut
    Lavish skrev 2010-05-15 08:56:10 följande:
    TS menar att styvmammor är patetiska när de skriver skit om barnens biomammor.
    Honesty skrev 2010-05-15 08:48:58 följande:
    Ironi ju! Ts menar tvärtom.
    Äh fattar inte riktigt:/

Men alltså det FINNS väl elaka ex som bråkar. Jag vet en som har det så. Mannen träffade  den numera styvmamman efter att han gjort slut med sin fru och i ett år har exet skickat mordhot och grejer till mannen och den nya, försöker få enskild vårdnad, hittar på att den nya knarkar osv. Barnen gillar den nya, hon dem, men exfrun kan inte ta det och är arg på den nya som knappt träffat henne.

Alltså då är väl det inte så konstigt att man är lite arg på ett forum ibland och undrar vad man ska göra t ex? Alla biomammor ÄR ju inte snälla mot styvmammorna ju.
  • LyckligtSlut
    Love family skrev 2010-05-15 12:50:50 följande:
    att träffa någon som redan har barn så tycker jag man får respektera dom små individerna. Men det kan vara svårt om bio föräldern tex har galna rutiner och ungarna får göra som dom vill...det kan förstöra ett förhållande. Men att bara inte tycka om barn är inte skäl nog, då får man nog backa för om bio föräldern är vettig så kommer alltid barnen i första hand..
    Ja, det är självklart, men t ex när jag är ledsen över att vara styvmamma så är det ju för att t ex jag ej tillfrågas om något annat heller pga min roll som bara styvmamma och DET är påfrestande att inte kunna vara med och bestämma över sitt eget liv pga att t ex folk är dåliga på att planera. Då är man ju ledsen över att inte bli respekterad i sitt hem, inte pga att barnet finns för barnet vill jag aldrig vara utan.

När t ex mannens familj ser en som en slags reservfru som inte är värd något, det tar och det måste man finna en lösning på. Har inte med barnet att göra utan saker omkring. Folks fördomar. T ex sådant som man läser i denna tråd:(

Tycker att det är lite elakt av en person som har kärnfamilj att starta en sådan här tråd. Så tänkte väl jag också innan jag blev styvmamma, att det var så enkelt att älska ett barn som inte tillhör en. Alltid är det inte det pga saker omkring.

Sedan finns det ju hemska styvmammor som inte bör finnas runt barn öht. Såklart.
  • LyckligtSlut
    Bellsam skrev 2010-05-15 15:18:58 följande:
    Fast jag tycker det är värst när man pratar skit om biomamman eller styvmamman inför barnen. De ska inte behöva höra något alls, oavsett situation.
    Nej, man ska absolut inte säga något elakt alls om mamman, pappan eller styvföräldern inför barnet. Barnet ska aldrig dras in i konflikterna på det sättet. Oavsett kärn- eller styvfamilj. Men särskilt styvbarnen ofta, inte alltid, en mer instabil grund att stå på och då ska ALLA vuxna tillsammans kämpa så hårt de kan för att hålla det stabilt. Tycker jag.

Som vuxen har man ansvaret att se till det bästa för barnen, oavsett om man är förälder eller inte.
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!