Inlägg från: Emmel |Visa alla inlägg
  • Emmel

ni är så jäääävla pinsamma!!!

Fast TS... handen på hjärtat... det finns en djävla massa rötägg till biomammor också... och pappor.

I många trådar jag läst, där bonusmammor varit frustrerade och haft synpunkter på barnet/barnen, har det tillslut kommit fram att det inte är barnen som är det igentliga problemet. Många gånger är barnens pappa en flat idiot som inte tar ansvar för sina barn. Bonusmamman går in i relationen med goda förutsatser - att de ska bli en familj och tillslut står hon där med en massa ansvar men inget att säga till om. I en del fall finns det biomammor som djävlas och i en del fall kan det vara tonåringar som är jobbiga. Men i de flesta fallen varkar det vara en flat man som inte sätter gränser mot biomammor/barn eller, för all del, mot bonusmamman.

Jag tror att många kvinnor tar stort ansvar för barn och familj. Vid en separation gör pappan det men sedan när han träffar en ny så tar hon/får hon ansvaret och en vacker dag vaknar hon upp och känner att "detta var inte vad jag ville/jag orkar inte detta" etc. Och då står hon kanske där med ett barn tillsammans med mannen och en obefintlig ork. Dessutom granskas bonusmammor mer än andra i familjen, av någon anledning.

Vad jag vill säga är att det finns idioter inom alla konstilationer gällande styvfamiljer och att jag tror att de flesta fungerar ok.

• Emmel
    Esther M skrev 2010-05-17 20:16:02 följande:
    det är ju inte hennes ansvar. om barnens pappa inte tycker att det är ett problem att hon inte gillar barnen, så behöver ingen flytta.
    Precis! Det är pappan som är flat. Det låter ju onekligen som han inte är så förtjust i sina barn (även om sambon skriver - ni vet ju inte allt etc.). Hon har dock skrivit att han vill träffa dem oftare. OM nu sambon är så elak och otrevlig som många här i tråden utmålar henne till så... ge er på mannen då. Hur FAN kan en förälder låta en så otrevlig och elak person vara nära ens barn? En sådan förälder borde inte få ha barn!!!

Men... jag är inte så säker på att sambon är så elak som många här i tråden vill få det till. Men, det är jag det!

Däremot så förstår jag inte hur man kan bli lurad till två barn och hur man kan inte vilja ha sina barn hos sig.
  • Emmel
    Kaldorei skrev 2010-05-17 20:18:04 följande:
    Det finns mest troligast lika många styvmorsor som biomorsor här inne som är riktiga idioter och garanterat lika många som som är toppen också!
    Precis!
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!