ni är så jäääävla pinsamma!!!
Fast TS... handen på hjärtat... det finns en djävla massa rötägg till biomammor också... och pappor.
I många trådar jag läst, där bonusmammor varit frustrerade och haft synpunkter på barnet/barnen, har det tillslut kommit fram att det inte är barnen som är det igentliga problemet. Många gånger är barnens pappa en flat idiot som inte tar ansvar för sina barn. Bonusmamman går in i relationen med goda förutsatser - att de ska bli en familj och tillslut står hon där med en massa ansvar men inget att säga till om. I en del fall finns det biomammor som djävlas och i en del fall kan det vara tonåringar som är jobbiga. Men i de flesta fallen varkar det vara en flat man som inte sätter gränser mot biomammor/barn eller, för all del, mot bonusmamman.
Jag tror att många kvinnor tar stort ansvar för barn och familj. Vid en separation gör pappan det men sedan när han träffar en ny så tar hon/får hon ansvaret och en vacker dag vaknar hon upp och känner att "detta var inte vad jag ville/jag orkar inte detta" etc. Och då står hon kanske där med ett barn tillsammans med mannen och en obefintlig ork. Dessutom granskas bonusmammor mer än andra i familjen, av någon anledning.
Vad jag vill säga är att det finns idioter inom alla konstilationer gällande styvfamiljer och att jag tror att de flesta fungerar ok.