Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

ni är så jäääävla pinsamma!!!

Haha! Tipsade faktiskt min arbetskollega att aldrig gå in i ett förhållande med småbarnsföräldrar, då de väldigt ofta inte är klara med sina ex på alla plan, och att det därför är bättre att satsa på singlar utan barn.  Då spar han både tid och energi.

TS, är du en av dessa bio-mammor som inte är klar med ditt ex?
  • Stinky
    Lanloun skrev 2010-05-16 09:47:23 följande:
    Man blir aldrig riktigt klar med sitt ex som man har barn med. Det finns alltid något där.
    Jag kan tänka mig att det är så för väldigt många singelföräldrar, men jag tror inte att det är så för alla. En del klarar av att vara skilda, är klara med varandra och har ett gott samarbete runt barnen. Det ultimata vore väl om ALLA singelföräldrar hade det så, men tyvärr så ser ju inte verkligheten ut så.
  • Stinky
    kalin skrev 2010-05-17 16:06:02 följande:
    Vet inte om jag har avannt ordet lurad, tvingad tycker jag beskriver situationen battre. Jag tycker man ska vara tva om ett barn, jag tycker det ar fel att tvinga en man att bli pappa. Sjalvklart kan man inte tvinga nagon till abort men om man valjer att foda mot mannen vilja bor man iaf ha forutsattningarna att ta hand om ett barn, sa ar inte fallet har. Tanker inte sitta har och forsvara min sambo, tycker inte rikigt det ar min uppgift. Han har som sagt begatt misstag men jag tycker inte man staffas resten av livet for det. Inte heller ska man behova vara en idiot resten av livet pga ett misstag (eller tva beroende pa hur man valjer att se det). Vad folk an valjer att tro sta har stalt upp far barnen mer an vad som nagonsin kunnat kravas. Det har naturligtvis inte varit helt latt att ta till sig barnen del pga hur dom blev till och del pga andra omstandingehter.
    Men det är ju knappast barnens fel att deras föräldrar är två egoistiska as? Din sambo och hans ex visste exakt vad de gjorde när de knullade, så att påstå att han blev påtvingad ett faderskap, är som att ljuga för sig själv.
  • Stinky
    kalin skrev 2010-05-17 17:57:37 följande:
    Hon tvingade honom att bli pappa  samma stund som hon valde att behalla barnet.
    Han hade ju valet att skydda sig, eller att inte doppa alls. Eller blev han våldtagen?
  • Stinky
    kalin skrev 2010-05-17 18:26:55 följande:
    Men hans misstag är ju inte barnens fel, utan hans eget. 
  • Stinky
    kalin skrev 2010-05-17 18:29:57 följande:
    Ja och?
    Varför lägger du skulden på ungarna då, eller deras morsa?
  • Stinky
    kalin skrev 2010-05-17 19:27:47 följande:
    Abort ar ett annat.
    Så sant. Men nu är det som det är, och barnen kan inte välja sina föräldrar. 
  • Stinky
    kalin skrev 2010-05-17 19:44:07 följande:
    Valdigt sant det med. Jag kan inte heller styra over det dar...
    Nej, och då är det bara att försöka göra det bästa av situationen.
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!