Inlägg från: Bellsam |Visa alla inlägg
  • Bellsam

ni är så jäääävla pinsamma!!!

kalin skrev 2010-05-15 14:50:34 följande:
    Haller med, vet inte varfor folk gor som stor grej av natt som inte ens ar natt problem...dom ar ej tvilligar....
    Fast du kan väll inte säga att du tycker synd om din sambo och att han blev lurad till sig dessa barn? Ok om hon säger en gång att hon går på p-piller och att hon lurade till sig ett barn, men andra gången hon blev gravid var första barnet fött och då måste han väll ha lärt sig läxan och använda kondom?
  • Bellsam

Fast jag tycker det är värst när man pratar skit om biomamman eller styvmamman inför barnen. De ska inte behöva höra något alls, oavsett situation.

• Bellsam
    kalin skrev 2010-05-15 16:01:28 följande:
    susannemalmö skrev 2010-05-15 15:46:10 följande: Alla kan gora misstag. Jag tycker man ar en idiot om man tvingar och/eller lurar nagon att bli pappa. Nej jag kan inte pasta att jag tycker synd om min sambo, han gillar sina barn....
    Man kan inte tvinga någon att bli pappa om han inte blir våldtagen. Blev han våldtagen 2 gånger? Annars är det nog väldigt fri vilja då han visste om riskerna. Han får helt enkelt skylla sig själv. Eftersom han valde att ha sex med henne efter att första barnet var fött så kan han inte varit allt för arg på henne för att hon blev gravid första gången.
  • Bellsam
    gutegirl skrev 2010-05-15 16:08:26 följande:
    Nej, det är riktigt riktigt illa att prata skit om andra i barnets närhet. Oroligt lågt. Min styvdotter kommer till oss varannan vecka full med skräp från sin mamma, men aldrig att vi säger något tillbaka i samma stil, så gör man bara inte.
    Ni är där med bättre människor än hennes biomamma i mina ögon och i det avseendet.
  • Bellsam
    gutegirl skrev 2010-05-15 16:15:37 följande:
    Det handlar inte om vi försöker vara bättre, det är bara det att tösen älskar ju sin mamma trots alla tokigheter och är i sin fulla rätt att göra det, precis som hon har rätt älska sin pappa. Inget blir bättre för henne om vi sitter här och svarar med samma mynt, det blir ju bara ännu jobbigare för henne. En gång i tonåren satt min pappa och var bitter över skiljsmässan från min mamma. Flera år efter att de gått i sär träffade mamma en ny man, pappa blev ju inte glad över det precis och satt en kväll och talade om för mig vilken kärring hon var osv osv. Det gjorde ont att höra pappa säga så om mamma och det är inget jag tänker utsätta någon enda unge för.
    Självklart så försöker ni inte vara bättre, kanske förmulerade mig lite konstigt. Det jag menade är att i det avseendet att ni inte sitter och snackar skit tillbaka så beter ni er som mycket bättre människor än vad biomamman gör.
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-16 21:10:56 följande:
    Att han skiter i ungarna ar inte sant. Ni kanner inte oss, ni har ingen aning om vad som hant och vad det ar for omstandingheter som gor att han inte kan traffa ungarna oftare. Jag ber er annu en gang att ni slutar spekulera. Vill ni diskutera min familj sa gor det pa ett respektfullt satt annars tanker jag inte svara.
    Men du har ju själv skrivit att han skiter i ungarna för att han inte vill träffa dom!?

Du säger att din sambo blivit lurad 2 gånger. Om det är sant, hur dum är han inte då om han efter att fått ett barn som han skulle blivit lurad till så stannar han och har sex med henne igen och kör på utan kondom ännu en gång fast han inte vill ha barn och hon blir gravid igen. På vilket sätt menar du att din sambo skulle vara smart eller ha blivit lurad till två barn?
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 15:21:41 följande:
    Nej det har jag inte skrivit, folk i traden har antagit att det ar sa. Sen kan jag tycka att om han hade skitit i dom, sa hade det inte varit nagot fel i det. Men det ar min asikt. Har inte heller skrivit att min sambo varit smart (nu syftar jag endast pa den har situationen). Han har gjort misstag, ingen tvekan om saken.
    Men du kan väll inte fortsätta påstå att han blivit lurad till två barn? Ett barn kan jag kanske gå med på beroende på omständigheterna (trots att jag tycker att om man inte vill ha barn så använder man kondom) men två barn finns inte i min värld hur det ens skulle gå till?
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 16:06:02 följande:
    Vet inte om jag har avannt ordet lurad, tvingad tycker jag beskriver situationen battre. Jag tycker man ska vara tva om ett barn, jag tycker det ar fel att tvinga en man att bli pappa. Sjalvklart kan man inte tvinga nagon till abort men om man valjer att foda mot mannen vilja bor man iaf ha forutsattningarna att ta hand om ett barn, sa ar inte fallet har. Tanker inte sitta har och forsvara min sambo, tycker inte rikigt det ar min uppgift. Han har som sagt begatt misstag men jag tycker inte man staffas resten av livet for det. Inte heller ska man behova vara en idiot resten av livet pga ett misstag (eller tva beroende pa hur man valjer att se det). Vad folk an valjer att tro sta har stalt upp far barnen mer an vad som nagonsin kunnat kravas. Det har naturligtvis inte varit helt latt att ta till sig barnen del pga hur dom blev till och del pga andra omstandingehter.
    Så länge barnen inte är tvillingar är det två misstag.
    Ingen tvingade honom att ha sex med henne utan kondom utan det var ett eget val. Sen att hon inte ville göra abort är en annan, men att bli tvingad till att bli pappa kan man inte heller säga då han hade kunnat avstå sex eller använda kondom. Han valde själv att ha sex utan kondom och förmodligen var han tillräckligt gammal att han borde förstå vilka konsekvenserna kunde bli och nu fick han två barn som han får betala för. Straffas för resten av livet låter mest bara som taskigt ordval gentemot barnen.
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 18:26:55 följande:
    Fast det folk försöker förklara för dig är att du säger att han blev tvingad och han blev ju inte tvingad eftersom han frivilligt hade sex, misstag eller inte. Gör man ett misstag kan man inte gå runt och skrika att man blev tvingad till det. Bara att erkänna och svälja det hela.
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 18:34:30 följande:
    Som sagt jag har accpeterat det for flera ar sen. Det ar ar inte jag som forsatter tjfsa om hur ungarna blev till.
    Fast du kan väll inte riktigt säga att du accepterat att han har två barn sen innan eftersom du inte vill vara i närheten av hans barn?
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 18:50:15 följande:
    Som sagt jag tycker inte om dom. Skulle aldrig ge upp den jag alskar for deras skull.
    Barnen var där före dig. Bara att inse det och kanske bete dig som en vuxen människa. Du behöver inte älska dom för det, bara respektera dom.
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 19:04:02 följande:
    Det finns ett mellanting, jag hatar dom inte och jag alskar dom inte heller . Som nagon sa bor jag som vuxen manniskoa repektera dom,  vilket jag abslout gor.
    Du säger att dom gångerna som dom gånger så vill inte du vara där, det är väll inte att respektera dom? Barnen förstår att du inte gillar dom och känner sig otroligt oälskade av detta.
    Sen säger du att du kan vara tillsammans med din karl för att han bara träffar sina barn 4 gånger om året och det accepterar du, men om barnen had velat träffa sin pappa mer så hade inte du varit så glad i det vilket betyder att du inte respekterar att de fanns där före dig?
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-17 19:19:01 följande:
    Hade vart jatteglad om han kunnat traffa dom oftare eftersom det ar vad han vill.

"Han far val lamna mig om han upplever det som ett problem att jag inte gillar hans barn. Men det gor han inte, han respekterar att jag inte vill ha med dom att gora."

"Jag behandlar dom inte illa. Jag haller mig borta for det mesta."

"Visste om barnen fran borjan men sag det inte som natt storre problem da dom bor langt bort och inte traffar min sambo sarsillt ofta. Ser det fortfrande pa de sattet.."

"herregud jag alskar min sambo och ser ingen anledning till varfor vi inte kunna leva ihop for att han har barn som han traffar 4 ganger om aret...forstar att era liv kretsar kring barn men for oss ar det inte sa..."

Det här är alla citat som du har skrivit. Varför tror du att det inte riktigt känns som om du hade varit jätteglad om han kunde träffa dom oftare?
  • Bellsam
    kalin skrev 2010-05-18 17:23:07 följande:
    Inga kommentater. Ar trott pa att diskutera samma saker om och om ingen.
    Jag tror att det folk stör sig mest på, i alla fall jag, är att du påstår att din sambo blivit tvingad till att bli pappa då fallet inte var så. Inte mycket att kommentera annars, förutom den respektlösa biten men det är en annan sak.
Svar på tråden ni är så jäääävla pinsamma!!!