kalin skrev 2010-05-17 16:06:02 följande:
Vet inte om jag har avannt ordet lurad, tvingad tycker jag beskriver situationen battre. Jag tycker man ska vara tva om ett barn, jag tycker det ar fel att tvinga en man att bli pappa. Sjalvklart kan man inte tvinga nagon till abort men om man valjer att foda mot mannen vilja bor man iaf ha forutsattningarna att ta hand om ett barn, sa ar inte fallet har. Tanker inte sitta har och forsvara min sambo, tycker inte rikigt det ar min uppgift. Han har som sagt begatt misstag men jag tycker inte man staffas resten av livet for det. Inte heller ska man behova vara en idiot resten av livet pga ett misstag (eller tva beroende pa hur man valjer att se det). Vad folk an valjer att tro sta har stalt upp far barnen mer an vad som nagonsin kunnat kravas. Det har naturligtvis inte varit helt latt att ta till sig barnen del pga hur dom blev till och del pga andra omstandingehter.
Men det är ju knappast barnens fel att deras föräldrar är två egoistiska as? Din sambo och hans ex visste exakt vad de gjorde när de knullade, så att påstå att han blev påtvingad ett faderskap, är som att ljuga för sig själv.