Barnvagnsdäck?
Vilka däck är att föredra på barnvagnen? Jag bor i hus på landet med grusväg. Kommer även att dras mycket på asfalt.
Vilka däck är att föredra på barnvagnen? Jag bor i hus på landet med grusväg. Kommer även att dras mycket på asfalt.
Jag tycker bäst om plastdäcken, för lyftdäck blir de så lätt pungtering på.
Jag trodde att det inte blev punktering så lätt. Att de iaf var starkarer än cykeldäck. Cykelpunktering är väldigt sällan jag får nämligen.
Jag skulle välja lufthjul,jag bor också på landet och har provat med både luft o luftkammarhjul och det var ganska stor skillnad (har en Teutonia Primus),mycket mjukare gång med lufthjul.
Till mitt första barn hade jag en Teutonia Rocky med lufthjul och jag hade punka en gång på 3 år och jag använde min vagn mycket flitigt (fick punkan i stan...)
Nu har jag dom gamla Rockyhjulen på min nya vagn och dom funkar fortfarande.
Fast säkert så varierar kvaliteten på olika märken.
jag hade lufthjul på min vagn i 5 år o jag har aldrig haft punka.
så nej så farligt är det inte. o då vet jag att jag kört i skog o råkat kört i glas o så.
Det finns ju dom som har mindre tur...så får punka jag vet fler som har fått det!!
Själv har vi köpt plasthjul till våran brio duo, så man slipper problems...och så är dom lättre...
lycka till
Det finns ju dom som har mindre tur...så får punka jag vet fler som har fått det!!
Själv har vi köpt plasthjul till våran brio duo, så man slipper problems...och så är dom lättre...
lycka till
Jag tror att de nu rekomenderar luftkammarhjul istället för luftfyllda hjul med ventil (som vanliga cykelhjul) om man vill ha lite mer terrränggående vagn. De hjulen med luftkammare häller visst bättre.
hÅller bättre naturligtvis
Lufthjul valde vi, har hört av vänner & bekanta att det är att föredra.
Lufthjul tror jag på! Hur jobbigt e det att fixa om det skulle bli punka. det e ju inte så att man kör i diket för att man får punka
På Emmaljunga får man inte välja hjul. Är det någon som vet vilken typ av hjul som följer med? Är de bra?
Jag rekommenderar tubelesshjul!
Murpen: Nej, hastigheterna är ju inte så höga direkt men det är nog ganska tungt att dra hem en barnvagn med punka om man är ute på långpromenad.
Hade plastdäck på min förra vagn men bytte ut dom till luftpumpade mer terräng däck... Då dom snabbt blev skeva samt lite stela/stumma då det var kallt ute...
Det var det bästa vi gjort...
Vi använder vagnen lika mycket i skog och mark som i stadmiljö...
Den nya vagnen har vi oxå valt luftpumpade däck till av samma anledning....
Så jag förespråkar alltså lufthjul....
Fiolen, vilken vagn är det? För det är ju olika däck till olika vagn... Luftdäck till duosarna, tubeless till cerox´och citycross, och det är luft till classic sportvagn och sportcombin.... Står på eljungas hemsida med..
Själv har jag en Brio Duo med de breda tjocka lufthjulen, lite dyrare men attans vad fin vagnen blev! De som var med var allround tror jag de hette, de glappa så i kullagret fick ingen känsla för kvalitet på dom... Nu går hon fint..!