• Ruggugglan

Allergisk reaktion av Implanon? (p-stav).

Jag har haft Implanon tidigare. Enda problemet jag hade var att sista månaderna så hade jag konstanta blödningar. Den togs ut hösten 08, och jag blev gravid ungefär ett halvår efter.

Nu har jag fått en ny insatt för en vecka sedan. Jag har haft problem med en del biverkningar (magont, värmesvallningar m.m.). Men sedan någon dag så har det svullnat en aning där staven är insatt, det är rött och är flera utslag och det kliar som fan! Läste på FASS att det är en "mindre vanlig biverkning".

Någon som haft samma problem? Kontaktade ni barnmorskan? Eller försvann det efter ett tag?

Vill så gärna riva! En ren plåga..

• Svar på tråden Allergisk reaktion av Implanon? (p-stav).
  • Ruggugglan

Ringde efter råd igår och jag ska tydligen avvakta tills på måndag för det är inte akutens "sak". Så nu måste jag hålla i händerna för det kliar fruktansvärt...

det märkliga är att jag reagerar denna gången och inte förra.

• annawall

Det kliade lite på mig, men inte så att jag inte kunde låta bli. De flesta sår kliar ju när de läker ihop, det är inte det?

• Ruggugglan
    annawall skrev 2010-05-20 09:00:54 följande:
    Det kliade lite på mig, men inte så att jag inte kunde låta bli. De flesta sår kliar ju när de läker ihop, det är inte det?
    Jag vet inte. Det är en hel del utslag som bryter ut när det kliar. Men jag ska vänta en eller två veckor till och se ifall det lugnar ner sig.
  • annawall

Blir det utslag när du kliar eller är utslagen där ändå? När man kliar på hud så kan man få utslag av kliandet.

• Ruggugglan
    annawall skrev 2010-05-20 09:22:37 följande:
    Blir det utslag när du kliar eller är utslagen där ändå? När man kliar på hud så kan man få utslag av kliandet.
    Det är olika. En del kvällar kommer de utan att jag kliar. Andra kvällar först när jag kliat. Men jag har märkt att de kommer i samband med att jag är varm. Så det kan ju ha med läkandet att göra. Hoppas det iaf
  • isisisis

Det enda jag vet är som du själv upplevt ,konstanta blödningar.
    Vet ett par stycken som blött i 5 månader innan de till slut varit tvugna att plocka ut dem.

• annawall

Du kan ju lägga på kylbalsam eller liknande. Kolla med BM/apoteket om du kan äta Tavegyl kanske? Det tar bort klåda om det är outhärdligt.

Svar på tråden Allergisk reaktion av Implanon? (p-stav).