• MissLaila

Hur kan man drömma om sånt man aldrig har sett?

Tex människor man aldrig har sett, platser man aldrig har besökt.

För några år sedan drömde jag att jag besökte ett gym, jag minns drömmen så väl och jag kan måla upp gymmet i minsta ditalj genom min minnesbild från drömmen..
    Några månader efter att jag hade drömt detta, börjar jag träna på just detta gym.. Det ser ut exakt i min dröm. Jag hade aldrig i hela mitt liv varit där, gymmet ligger 30 min från min hemort, jag flyttade till den staden och bodde där bara några månader..
    Hur kommer det sig att man kan drömma om en plats man aldrig har besökt och sen helt plötsligt stå där.. Det kändes så overkligt när jag blev visad av en tränare runt på gymmet, jag visste ju redan vart allt fanns..

Någon som har någon form av förklaring?

• Svar på tråden Hur kan man drömma om sånt man aldrig har sett?
  • fallen angel

jag har haft några sådana drömmar.. inte exakt som dina, en handlade om min första pojkvänn första gången jag var där med en kompis (Fast hon va inte min kompis när jag drömde detta och jag hade drömmen ca 8 år innan det hände), en dröm handlade om en stuga i fjällen som denna kompis pappa köpte och jag såg i drömmen hur bröderna som ägde stugan innan städade och höll på, sen har jag haft två korta sådana drömmar den första handlar om en kille jag aldrig träffat som gav mig en puss, och en hund skällde i från ett hurs och en gubbe tittade ut, den sista jag minns som har hänt är att jag var i en konsig lägenhet i ett annat land och fick en sparbössa som liknar en hund med en blå korg.

hmm.. jag vet inte varför man har sådana drömmar...

och R Franklin!!! även fast detta är sverige och det är fritt att säga sina åsikter så är detta ett forum och MOBBING är inte tillåtet!! du kanske inte uppfattar dina kommentarer som sådant men guess what det är precis vad det är!!!

• Freyla
    MissLaila skrev 2010-05-15 08:29:43 följande:
    Tex människor man aldrig har sett, platser man aldrig har besökt. För några år sedan drömde jag att jag besökte ett gym, jag minns drömmen så väl och jag kan måla upp gymmet i minsta ditalj genom min minnesbild från drömmen.. Några månader efter att jag hade drömt detta, börjar jag träna på just detta gym.. Det ser ut exakt i min dröm. Jag hade aldrig i hela mitt liv varit där, gymmet ligger 30 min från min hemort, jag flyttade till den staden och bodde där bara några månader.. Hur kommer det sig att man kan drömma om en plats man aldrig har besökt och sen helt plötsligt stå där.. Det kändes så overkligt när jag blev visad av en tränare runt på gymmet, jag visste ju redan vart allt fanns.. Någon som har någon form av förklaring?
    Det där händer mig ofta. Förklaringar är väl lite svåra att ge men det kallas väl sanndrömmar? J
  • MissLaila
    Freyla skrev 2010-05-18 14:13:50 följande:
    Det där händer mig ofta. Förklaringar är väl lite svåra att ge men det kallas väl sanndrömmar? J
    Okej.. Men det är ju helt sjukt att man kan drömma om ett ställe utan att någonsin ha varit där, och så rätt vad det är så står man på den platsen och allt är sig likt, i minsta detalj..

Sen det här med att man drömmer om människor man aldrig har sett, men man ser dom så tydligt i drömmen...
  • Pentagram
    fallen angel skrev 2010-05-18 12:03:37 följande:
    ...och R Franklin!!! även fast detta är sverige och det är fritt att säga sina åsikter så är detta ett forum och MOBBING är inte tillåtet!! du kanske inte uppfattar dina kommentarer som sådant men guess what det är precis vad det är!!!
    Hur i hela fridens dar kan hens svar anses vara mobbing?
  • Shamrock
    fallen angel skrev 2010-05-18 12:03:37 följande:
     och R Franklin!!! även fast detta är sverige och det är fritt att säga sina åsikter så är detta ett forum och MOBBING är inte tillåtet!! du kanske inte uppfattar dina kommentarer som sådant men guess what det är precis vad det är!!!
    Mobbing? Var? Aha R Franklin höll inte med, då är han alltså dum. Dagisnivå!
    TS bad om en förklaring och tänk det var ju precis det R Franklin gav. En sannolik förklaring till och med.
  • fallen angel
    ursäkta mig då som inte gillar folk som alltid skall trycka ner dem som tror andra saker!! om man är en sådan person som inte tror på ockult wtf gör man då på den delen av forumet! och jag har läst andra kommentarer som denne persn skrivit i forumet annars hade jag inte uttalat mig är så sjuukt trött på folk som håller på så och jag tänker inte bara hålla tyst... dagis nivå? yeah right!

jaså? på vilket sätt är förklaringen rimlig???
  • killershrew
    fallen angel skrev 2010-05-19 22:36:52 följande:
    ursäkta mig då som inte gillar folk som alltid skall trycka ner dem som tror andra saker!!
    Inte jag heller. Sluta hacka på Franklin p.g.a. hans åsikter.
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • giftgrodan
    fallen angel skrev 2010-05-19 22:36:52 följande:
    ursäkta mig då som inte gillar folk som alltid skall trycka ner dem som tror andra saker!! om man är en sådan person som inte tror på ockult wtf gör man då på den delen av forumet! och jag har läst andra kommentarer som denne persn skrivit i forumet annars hade jag inte uttalat mig är så sjuukt trött på folk som håller på så och jag tänker inte bara hålla tyst... dagis nivå? yeah right! jaså? på vilket sätt är förklaringen rimlig???
    På vilket sätt är förklaringen att det är något övernaturligt inblandad rimlig?
  • Freyla
    MissLaila skrev 2010-05-18 20:24:46 följande:
    Okej.. Men det är ju helt sjukt att man kan drömma om ett ställe utan att någonsin ha varit där, och så rätt vad det är så står man på den platsen och allt är sig likt, i minsta detalj.. Sen det här med att man drömmer om människor man aldrig har sett, men man ser dom så tydligt i drömmen...
    Har du haft några liknande drömmar tidigare eller var det här absolut första gången? Lite svårt att "tro" att du helt plötsligt har börjat drömma sanndrömmar. Är du inne i någon svår fas nu eller någon förändring? Födelse, dödsfall osv?
Svar på tråden Hur kan man drömma om sånt man aldrig har sett?