Inlägg från: MissLaila |Visa alla inlägg
  • MissLaila

Hur kan man drömma om sånt man aldrig har sett?

Tex människor man aldrig har sett, platser man aldrig har besökt.

För några år sedan drömde jag att jag besökte ett gym, jag minns drömmen så väl och jag kan måla upp gymmet i minsta ditalj genom min minnesbild från drömmen..
    Några månader efter att jag hade drömt detta, börjar jag träna på just detta gym.. Det ser ut exakt i min dröm. Jag hade aldrig i hela mitt liv varit där, gymmet ligger 30 min från min hemort, jag flyttade till den staden och bodde där bara några månader..
    Hur kommer det sig att man kan drömma om en plats man aldrig har besökt och sen helt plötsligt stå där.. Det kändes så overkligt när jag blev visad av en tränare runt på gymmet, jag visste ju redan vart allt fanns..

Någon som har någon form av förklaring?

• Svar på tråden Hur kan man drömma om sånt man aldrig har sett?
  • MissLaila
    Freyla skrev 2010-05-18 14:13:50 följande:
    Det där händer mig ofta. Förklaringar är väl lite svåra att ge men det kallas väl sanndrömmar? J
    Okej.. Men det är ju helt sjukt att man kan drömma om ett ställe utan att någonsin ha varit där, och så rätt vad det är så står man på den platsen och allt är sig likt, i minsta detalj..

Sen det här med att man drömmer om människor man aldrig har sett, men man ser dom så tydligt i drömmen...
  • MissLaila
    Freyla skrev 2010-05-20 17:14:38 följande:
    Har du haft några liknande drömmar tidigare eller var det här absolut första gången? Lite svårt att "tro" att du helt plötsligt har börjat drömma sanndrömmar. Är du inne i någon svår fas nu eller någon förändring? Födelse, dödsfall osv?
    Det va första och enda sanndrömmen jag har haft...
    Och det va för 5-6år sedan, det va bara det att jag satt och tänkte på det häromdagen när dom pratade om drömmar på tv:n..

Jag drömmer mkt, flera olika drömmar per natt som jag kommer ihåg.. Men inga sanndrömmar.. Så ville bara ha en förklaring till hur jag kunde drömma så för några år sedan..

Men får rätt ofta Dejavu i min vardag, vet inte om det hör till samma ämne..
Svar på tråden Hur kan man drömma om sånt man aldrig har sett?