Kattproblem
Jag har ett problem, som faktikst blivit ganska stort nu..
Vi har två katter här hemma en äldre katt som jag ägt i 10 år och för ca 1 år sedan skaffade vi en liten kisseunge. Hon är så underbar på alla sätt och vis.
Men Har inte fått henne rumsren ännu, Hon har till och med satt sig i spjälsängen en gång. vägrar att ge sig och vi har testat allt.
vet seriöst inte om jag orkar mera, sen har vi inte råd med en kastrering nu som "kanske" skulle hjälpa.
Funderar starkt på att lägga in en annons på henne, men ska man verkligen skriva att hon inte är rumsren?
Hon har varit utekatt tidigare och funderade om man skulle skicka ut henne på landet igen och då hon får vara ensam . kan ju vara dominansbeteende det handlar om.
Jag är så rädd för att ingen kommer vilja ha henne och vi blir tvugna till att gå så långt att avliva henne, jag har inte hjärta till att göra så mot henne.
Vet att vi igentligen ska ta o undersöka henne hos vet men det har vi inte råd med + att vi har en liten på väg och då kan vi inte ha en katt som kissar.
Jag skulle så gärna vilja ha kvar henne här hemma hos oss, medans jag ändå inte orkar torka hennes kiss var o varannan dag.
Vad skulle ni gjort?