• Andreas tjej

Ni som skriver "bästa dagen i mitt liv" om bröllopsdagen och har barn, tycker ni verkligen att det är roligare att gifta er än att få barn?

Ni som skriver "bästa dagen i mitt liv" om bröllopsdagen och har barn, tycker ni verkligen att det är roligare att gifta er än att få barn?

Man får såklart tycka vad man vill, jag är bara nyfiken hur ni tänker.

Jag tycker att det var skitkul att gifta sig men att får barn slår allt, tusen gånger om.

• Svar på tråden Ni som skriver "bästa dagen i mitt liv" om bröllopsdagen och har barn, tycker ni verkligen att det är roligare att gifta er än att få barn?
  • Cia o krabaten

Nu gifte jag mig hemligt och stillsamt, så den dagen var inte lika översvallande som ett "riktigt" bröllop kan vara kan jag tänka mig, men jag skulle nog kunna tycka att hela dagen på ett vanligt bröllop skulle kunna vara en bättre DAG än själva dagen för förlossningen, för den är ju inte så kul förutom slutet

Men att få barn är ju alla ggr större/bättre än att gifta sig anser jag!
  • Sandra O

Ingen av de dagarna har varit ens i närheten av de bästa dagarna i mitt liv. Bröllopsdagen var mysig men stressig och nervös samt barnens födelsedagar har varit rätt jobbiga och är inget jag skulle vilja återuppleva någonsin. Generellt håller jag dock med om att det är större att få barn än att gifta sig.

Jag har haft många dagar i mitt liv som varit mycket underbarare och jag hoppas på många fler också.
  • hmcc

Att gifta mig var ingen stor grej.

Jag gifte mig inte för bröllopets skull utan för att vara gift så själva bröllopet var inte grejen i mitt fall.

Att få barn däremot var enormt häftigt och var så stort att det är svårt att sätta ord på så dom 2 sakerna spelar inte ens i samma division.

• Mälaröbo

Jag tycker att få barn är det största som hänt, men absolut inte det roligaste. Jag kan inte påstå att jag njöt och skrattade mig igenom de dagarna precis....

Vet inte om bröllopet var det allra roligaste heller.... Säkerligen en av de roligaste festerna jag anordnat/varit på, men lyckliga stunder finns det många att välja på.

• Mamma till V och E

När vi gifte oss var det den bästa dagen i mitt liv. Men 9 månader senare kom vår son och det var definitivt bästa dagen i mitt liv. I höst föds vår andra son och då hoppas jag få lägga en till underbar dag till samling.

• ajmaj

Att gifta sig var definitivt den roligaste dagen i mitt liv! Att få barn var såklart större på många sätt, men särskilt roligt tyckte jag inte att det var med akutsnitt och allt vad det innebär.

• Jennie med ie

Bästa och roligaste måste ju inte vara samma sak.

Den dag jag gifte mig, eller snarare den dagen vi bestämde oss för att gifta oss, var på ett sätt den största och viktigaste dagen i mitt liv. Utan den, utan det ställningstagandet, hade jag inte haft barn heller... utan den låg till grund för flera framtida viktiga händelser i mitt liv. Jag ser inte heller när jag fick barn som en skild viktig och bästa dag, utan det var en process mer... inte en specifik dag. Men varför ö h t gradera?

• Mrs Cykel

Båda dagarna var helt underbara och fantastiska, men jag kan absolut inte jämföra dem. Det finns liksom inget som är jämförbart.

Vår bröllopsdag (och tiden innan med all planering) var så spännande och härlig. Riktigt romantisk dag hade vi och det var allt från superkul till häftig. En upplevelse som jag aldrig kommer att glömma och som jag värderar oerhört högt i minnet.

Min dotters födelse var ju naturligtvis också oerhört spännande och fascinerande. Att ge liv till en liten krabat går liksom inte att beskriva, det måste upplevas. Alla känslor som svallar efter en sådan upplevelse är helt otroliga. Den dagen kommer jag naturligtvis heller aldrig att glömma.

Som sagt, det var för mig två helt olika upplevelser som båda hamnar överst på "listan" fast på olika listor. Nu sitter jag här höggravid, så snart får jag se hur jag tycker efter förlossning nr 2. Ska bli spännande att se om den är lika omtumlande.

• fruis

Jag har aldrig tyckt att min bröllopsdag har varit den lyckligaste dagen i mitt liv, inte heller den dagen jag fick barn. Men min absolut bästa upplevelse i livet var att föda mitt första barn (även om jag inte var just lycklig), finns inget som slår det!

• SilverEmma

Att få barn var ingen stor grej för mig. Ser mer fram emot min bröllopsdag som förhoppningsvis inträffar inom några år.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
Svar på tråden Ni som skriver "bästa dagen i mitt liv" om bröllopsdagen och har barn, tycker ni verkligen att det är roligare att gifta er än att få barn?