• Snigelkotten

Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?

Nu behöver jag era allra bästa tips!

Jag tycker alla parfymer jag provat doftar alldeles för svagt, och doften försvinner alldees för snabbt. Detta trots att jag alltid bara köper dyr riktig parfym, och inte eau de toilette och liknande.

Har ni några förslag på parfymer som luktar riktigt sjuhelsikes starkt och länge? Helst ett helt dygn!

Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar.

Har just nu Angel från Thierry Mugler, men jag tycker inte den doftar nånting. Alla andra verkar tycka att den är jättestark av nån anledning.

Hjälp!

• Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?
  • Snigelkotten
    tildabelle skrev 2010-05-16 23:14:47 följande:
    Hehe, jag har alltid trott att dom som dränker sig i parfym (så det blir stinkmoln) gör det för att dölja sin egen skitlukt.
    Jag vet ju inte hur andra gör, men jag duschar varje morgon innan jag parfymerar mig.
    En person som inte är renlig mår inte bra psykiskt.
  • LOLLIBELL

Tommy GIRL

(Tommy Hilfiger)

Den slukar STARKT och LÄNGE

Har haft den från och till i 12 år

:)

• Snigelkotten

Qarrolajm - Äpplet brukar inte falla så långt från trädet eller hur man säger.

• tildabelle
    Snigelkotten skrev 2010-05-16 23:17:02 följande:
    Jag vet ju inte hur andra gör, men jag duschar varje morgon innan jag parfymerar mig. En person som inte är renlig mår inte bra psykiskt.
    Jag vet inte heller hur andra gör. Jag bara trodde att dom som överdoserar parfym gör det för att dom inte har duschat.

Själv använder jag också parfym, efter duschen. Men inte i några extrema mängder.
  • Snigelkotten
    LOLLIBELL skrev 2010-05-16 23:17:15 följande:
    Tommy GIRL (Tommy Hilfiger) Den slukar STARKT och LÄNGE Har haft den från och till i 12 år :)
    Oj, har den funnits så länge? Då tillhör den ju klassikerna, men jag har likväl aldrig luktat på den tror jag...
  • Snigelkotten
    tildabelle skrev 2010-05-16 23:18:42 följande:
    Jag vet inte heller hur andra gör. Jag bara trodde att dom som överdoserar parfym gör det för att dom inte har duschat.
    Märklig slutledning där du.
  • LR75
    Snigelkotten skrev 2010-05-16 23:20:08 följande:
    Oj, har den funnits så länge? Då tillhör den ju klassikerna, men jag har likväl aldrig luktat på den tror jag...
    det är en riktig klassiker...luktar mycket, starkt och framförallt länge.
  • LR75
    LR75 skrev 2010-05-16 23:25:11 följande:
    det är en riktig klassiker...luktar mycket, starkt och framförallt länge.
    ...och den luktar gott i sparsamma mängder.
  • Qarrolajm
    Snigelkotten skrev 2010-05-16 23:17:02 följande:
    Jag vet ju inte hur andra gör, men jag duschar varje morgon innan jag parfymerar mig. En person som inte är renlig mår inte bra psykiskt.
    det är samma här, god hygien är A och O för mig!!!
    och går jag ut utan parfym, känns det som jag glömt något faktiskt :P
    nästan som jag skulle ha glömt bilnycklarna eller liknande :P
Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?