• Miraklet09

Du med Pco eller Pco-s har du kunnat amma ditt barn under en längre tid?

Isabelle
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 11:19
    Läkarna tjatade hela tiden på mig att jag kanske inte skulle kunna amma pga min pco-s
    Men här sitter jag snart 9månader senare efter födseln och dottern ger inte upp tutten :-P
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du med Pco eller Pco-s har du kunnat amma ditt barn under en längre tid?
  • tidigare Rooibos

Inga problem alls på den fronten!

• Snart vår tur

Jag ammar fortfarande min 1 åring. Har inte vi med PCO för mycket prolaktin så det borde väl bli lättare att amma? Eller är jag helt ute o cyklar nu?

• Miraklet09
    Snart vår tur skrev 2010-05-16 11:33:58 följande:
    Jag ammar fortfarande min 1 åring. Har inte vi med PCO för mycket prolaktin så det borde väl bli lättare att amma? Eller är jag helt ute o cyklar nu?
    =)

till mig sa dem tvärtom att produktionen av de manliga hormonerna
    skulle göra så att man har svårare att bli gravid och amma.
    Men det kanske bara som dem sa

tidigare Rooibos skrev 2010-05-16 11:31:37 följande:
    Inga problem alls på den fronten!
    Vad bra =)

Jag tycker att läkarna borde forska mera ist för att häva ut sig sådana saker
    som att pcon skulle förhindra det.
    jag vart ganska nere under graviditen för jag var inställd på att amma,
    men så kom doktorns kommentar att jag inte skulle vara bered på det
    pg hormon balansen med pcon, men så kom jag på att tänka att hormon balansen
    måste välla anpassa sig under graviditen, att man får mer tillskott av
    kvinnliga hormoner iaf??
    Isabelle
  • Archandra

Jag har PCO och hade svårt att komma igång med amningen, men sen funkade det jättebra. Jag slutade amma en månad innan dottern skulle fylla två år.

• Miraklet09
    Archandra skrev 2010-05-16 14:25:57 följande:
    Jag har PCO och hade svårt att komma igång med amningen, men sen funkade det jättebra. Jag slutade amma en månad innan dottern skulle fylla två år.
    tack fär att du delade med dig.
    Jag hade problem i början med, gav ersättning mesta målen,
    men som tur var så kom det igång tillslut
    Isabelle
  • My Girls

Inga problem. Ammar lite fortfarande och dottern är 14 månader

• Miraklet09
    My Girls skrev 2010-05-16 17:44:21 följande:
    Inga problem. Ammar lite fortfarande och dottern är 14 månader
    tack för du delar med dig!

Har det fungerat utan problem hela tiden?

Tycker läkarna borde tänka om faktiskt, många kvinnor tror att man är dömd att inte kunna
    amma osv, bara för att man har pco, pco-s men så tycker inte jag verkar vara fallet?
    Isabelle
  • Gsson6

Det tog lite över 3 veckor innan amningen kom igång (slet då som ett djur för att få igång det) och sen försvann det mer eller mindre över en natt när hon var ca 3 månader dock i samband med dopet så det var nog kombinerat med stress pga det...

Är lite rädd för att det ska bli likadant med nästa barn för då orkar jag nog inte hålla ut lika länge i början...=(

Vi har fått vår lilla Ruth 090225
  • Miraklet09
    Gsson6 skrev 2010-05-17 06:20:27 följande:
    Det tog lite över 3 veckor innan amningen kom igång (slet då som ett djur för att få igång det) och sen försvann det mer eller mindre över en natt när hon var ca 3 månader dock i samband med dopet så det var nog kombinerat med stress pga det...Är lite rädd för att det ska bli likadant med nästa barn för då orkar jag nog inte hålla ut lika länge i början...=(
    Ush tappert av dig att kämpa sålänge.
    ja kämpade i motsatsen, 3 dagar på sjukhus med ersättning,
    ja kännde mig ur ursel, hade gjort akut snitt med som ja verkligen inte ville
    och var lite nere pg det, ville inte riktigt sitta pumpa i 3h streck och de där eviga tjatet att MINSTA DROPPE e bra, hm roligt höra när man tömmer TOMMA bröst..
    hade ifsg ensamt rum, men ändå, kännde mig extremt misslyckad,
    var bered stoppa ev mjölk och kallade in dem för det,
    dem skulle gett mig tabletterna men då skulle de vart försent efter första tabletten,
    idag e ja glad ja ej tog dem..

men fick kämpa nästan 3v hemma med full späckade bröst och vägring av flaskan
    mer och mer av tösen, bb sa hela tiden att det inte kommit igång,
    fortsätt med flaskan, fasst ja sa ja höll på sprängas, tillslut
    så lydde ja släktens råd, gav mig med flaskan och nu tar tösen varken den flaskan eller napp, hon tar vatten i flaskan nu men vägrar välling i den.. :-/
    Isabelle
  • My Girls
    Miraklet09 skrev 2010-05-16 21:44:51 följande:
    tack för du delar med dig! Har det fungerat utan problem hela tiden? Tycker läkarna borde tänka om faktiskt, många kvinnor tror att man är dömd att inte kunna amma osv, bara för att man har pco, pco-s men så tycker inte jag verkar vara fallet?
    Jo man tycker läkarna borde vara de som är mest pålästa och inte ge olika bud...
    Vår tös föddes med akutsnitt och jag var ganska omtumlad under tiden på BB/Neo, så jag jobbade på amningen under den veckan. 
    Magiskt nog så släppte alla spärrar när jag kom hem för då rann det till ordentligt och sen dess har det gått alldeles utmärkt. 
    Jag tycker även personal på BB och Neo får ta det lite lugnt med amningen och inte gå runt som amningspoliser utan behålla lugnet så man som mamma ens får en möjlighet att ta det lugnt själv. 
  • Ejjan

Har ammat alla mina tre barn tills de var drygt ett år (vardera) utan problem.

• Miraklet09

kul att så många svarade förlåt men har inte tid svara på inläggen varförsig just nu
    krama

Isabelle
  • Selenea

Ammade tills dottern var 9 månader, då var det hon själv som valde att sluta. Jag hade mjölk kvar att fortsätta ett bra tag till.

• Thalis

Aldrig hört att det skulle vara problem med amningen om man har PCO.
    Kan för övrigt säga att min son ammade tills han var nästan 19 månader och jag hade mjölkfyllda bröst hela tiden.
    Det var dock jättejobbigt att sluta amma, det gjorde så in i helsike ont och jag fick uppsöka sjukvården och det var tal om att ge mig tabletter för att stoppa mjölken.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Miraklet09
    Thalis skrev 2010-05-24 13:21:02 följande:
    Aldrig hört att det skulle vara problem med amningen om man har PCO.Kan för övrigt säga att min son ammade tills han var nästan 19 månader och jag hade mjölkfyllda bröst hela tiden.Det var dock jättejobbigt att sluta amma, det gjorde så in i helsike ont och jag fick uppsöka sjukvården och det var tal om att ge mig tabletter för att stoppa mjölken.
    ush hemskt
    mina bröst tömmer sig själv numera när dem börjar bli för fyllda
    Isabelle
  • Thalis
    Miraklet09 skrev 2010-05-24 14:31:04 följande:
    ush hemskt mina bröst tömmer sig själv numera när dem börjar bli för fyllda
    Ja, visst är det trevligt att ha blöta tuttar?
    Kommer ihåg att ibland fick man byta inlägg efter bara 10-20 minuter.
    Men man vet ju ändå att det funkar.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Miraklet09
    Thalis skrev 2010-05-24 14:38:56 följande:
    Ja, visst är det trevligt att ha blöta tuttar?Kommer ihåg att ibland fick man byta inlägg efter bara 10-20 minuter.Men man vet ju ändå att det funkar.
    Haha ne jag brukar mest läcka på nätterna eller när jag hemma i pjamasen, då bruka ja bara byta kläderna
    Isabelle
  • Zazza

jag har inte kunnat amma någon av mina, men tror inte det har med min pco att göra.. aldrig hört att den skulle kunna påverka det..

Svar på tråden Du med Pco eller Pco-s har du kunnat amma ditt barn under en längre tid?