Cicci1984 skrev 2010-05-18 14:46:38 följande:
Mina sväföräldrar, dotterns farmor o farfar alltså ställer upp massor för oss. Dottern är snart 4 år o dom är kanske barnvakt mint 1 gång i månaden. Ibland är det för att jag måste jobba kväll o inte har dottern på dagis just den dagen eller så är det för at jag o sambon vill ut o äta, bio eller bara vara på tumis... Jag e mycket glad över att dom är så engagerade i vår dotter! De träffar henne åtminstone 2 ggr i veckan... :) Kan tillägga att min sambo jobbar på sjön, jag har 3 skiftes jobb och att mina famolj bor i ett annat land...
Gud så skönt med avlastning när du är själv emellanåt med :)
Kan tillgägga att vi bodde i en stad 1 timme bort innan men flyttade till samma stad som min sambos familj för 2 ½ månad sen bara för att vi ska ha närmare till familj. Vill ju gärna att våran dotter ska lära känna sina släktingar. Och innan vi flyttade tjatade svärmor på oss i över 2 år om att flytta hit för att då skulle hon komma och hälsa på HELA TIDEN osv. Hon har träffat sitt barnbarn 2 ggr på 2 ½ månad varav en gång var hennes 1 årskalas.
Mina föräldrar sa att dom gärna kommer och är barnvakt någon dag så vi kan hitta på något själva :) dom jobbar oftast 6-7 dagar i veckan så kan förstå om dom har svårt att komma iväg. Svärmor däremot är sjukpensionär och har all tid i världen.