Länsförsäkringar skrev 2010-05-19 13:52:35 följande:
Hej! Vad tråkigt att du tycker att det känns rörigt med informationen på ditt kortkonto. Eftersom vi har valt att visa alla transaktioner du gör med ditt betalkort innebär det att ditt saldo uppdateras så fort exempelvis en butik skickar en preliminär förfrågan om att dra ett belopp från ditt konto. Den preliminära förfrågan försvinner efter fyra dagar. När sedan köpet är genomfört ska butiken skicka en definitiv bekräftelse. Är butiken sen med att bekräfta ditt köp kan det uppstå ett mellanläge och då ser det ut som om ditt saldo varierar. Hur man presenterar de transaktioner som görs på kort varierar mellan olika banker och vi har valt att visa allt du använder kortet till. På så sätt kan du snabbt reagera och höra av dig om någon transaktion är felaktig. Hör gärna av dig om du har fler frågor eller om du vill att vi tillsammans ska titta på varför ditt saldo ser ut som det gör. Med vänlig hälsning Per-Olof Skarstedt Länsförsäkringar 08-588 42252
Grejen är att jag använde kortet förra torsdan, storhandlade och lite annat. Pengarna drogs direkt från konto och allt var frid och fröjd. Sen hade Ni nån uppdatering på banken i helgen och i måndags så loggade jag in o kollade mitt saldo. Såg att jag hade över 1500 kr kvar på kontot så jag använde ytterligare 500 kr när jag handlade. Kom sen hem från affären. Loggade in igen och såg att det jag handlade för var draget från kontot.
Kollade då igenom hela transaktionslistan och såg att storhandlingsbeloppet från torsdagen saknades och några små transaktioner.
Loggade sen in igår och då låg jag plötsligt över 300 kr minus och helt plötsligt fanns då dessa transaktioner som tidigare saknades. Loggade in några timmar senare för att visa maken och då låg jag plötsligt över 500 kr minus. Saldot har under helgen, måndagen och tisdagen ändrats ett flertal ggr fram och tillbaka.
Vilket leder till att jag, trots ständig koll på kontot, åker på att betala en övertrasseringsavgift. Detta är heller inte första gången detta sker och jag har under många år tidigare använt mig av Swedbank och deras internetbank och aldrig råkat ut för det här.