• Anonym (busken)

rakning utan röda prickar

snabba tips på hur man undviker röda irriterande prickar vid rakning???
    har vaxat mig,men det måste växa ut så himla mkt innan man gör det igen,så det är inget alternativ.
    vill raka mig varje/varannan dag,men det är skitirriterande med röda blemmor

• Svar på tråden rakning utan röda prickar
  • amorvincitomniia

Tänk på att alltid raka i rätt växtrikting och använd gärna en eftervårds produkt - i de flesta "vuxenaffärer" finns det bra produkter för att motverka röda prickar dvs irriterade hårsäckar. Tror tillåmed att en heter "anti röda prickar" kika in i en butik om du har någon i närheten eller smyg runt i internetvimlet av intimshopar..

Annars tager man vad man haver t.ex aloe vera gel eller decléors Prolagene!

Undvik dock övriga produkter (typ bodylotion/duschtvål) inom 24 efter rakning om du får problem med irriterade hårsäckar.

• Tildas52
    Anonym (busken) skrev 2010-05-16 18:29:09 följande:
    hej du!tack,men den har jag provat,märker ingen större skillnad tyvärr.*skit-irriterande*
    ok ja då har jag inget förslag tyvärr
  • jennyu

Ta bort håret med laser istället så får du varken prickar eller stubb! Helt klart värt pengarna!!

• Anonym (Smålandsman)

Väcker en gammal tråd till liv!

Raka när du mjukat upp huden!!!

Bada en stund före så att hår och hud är våta och varma.
    Då blir det inga plitor oavsett riktning på hyveln ;)

• Anonym (Bizze)

Raka inte! Det finns ju faktiskt bra medel som man bara smörjer på, väntar ett par minuter och sen skrapar bort med en medföljande liten skrapa (inget rakblad utan bara som en plastskrapa). Här är länk till det jag använder Nada röda prickar!

• Anonym

Alkogel elllr alsolösning både före och efter+på rakhyveln.
    Skrubba före. Det hjälpte mig om jag inte slarvade... 

• Anonym (Smålandsman)

Om man nu inte vill ha kemiska medel så upprepar jag mitt råd... Bada hett och länge innan så att allt hår är mjukt. Sen är det bara att ta bort valfri mängd

• Rumpetroll

Jag har alltid duschat/badat länge innan jag rakat mig. Har testat att bara raka medhårs med helt nya rakblad och ändå har man kännt stubbet. Och jag har dessutom fått röda prickar och klåda.
    Men nu har jag testat rfsu's prudukter för intimrakning och dom funkar faktiskt, har ingen klåda dagarna efter och väldigt lite röda prickar, dock rakar jag mothårs för att få det slätt.

• Samona

Vaxa eller kör med epilator ist, då slipper man göra det så ofta.. Skrattande

• Anonym (Smålandsman)

"Dagarna efter"
    Trodde du rakade VARJE dag.
    Ingen stubb ;)

• Anonym (Lena)
    Anonym (Bizze) skrev 2010-10-14 09:47:14 följande:
    Raka inte! Det finns ju faktiskt bra medel som man bara smörjer på, väntar ett par minuter och sen skrapar bort med en medföljande liten skrapa (inget rakblad utan bara som en plastskrapa). Här är länk till det jag använder Nada röda prickar!
    Jag använder samma! Helt perfekt, rekommenderas absolut! Sen såg jag att de även har en gelé att lägga på efteråt som tydligen ska förhindra röda prickar om man rakar sig. Det kanske kan vara något för er som i alla fall föredrar rakhyveln. Länk här och klicka in på Apotek så hittar ni den
Svar på tråden rakning utan röda prickar