• Stor mamma

Dödsstraff-för el emot

Ja denna tråd handlar om dödsstraff.

Är ni emot eller för dödsstraff.

Jag kan säga att jag är för om på ett sätt. T.ex pedofiler, mördare.

Våldtäcksmän nej det ger inte dödsstraff om det inte är en återfallsförbrytare som åkt dit upprepade gånger.

Jag skulle vilja sverige hade dödstraff.

Vill ni det eller varför inte. Jag vill hör era åsiker om varför och varför inte. INGA PÅHOPP I DENNA TRÅD- STARTA EN EGEN

Jag vill bara veta era åsikter där ute i sverige

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödsstraff-för el emot
  • I Blackrose I
    Molson Canadian skrev 2010-05-18 19:31:17 följande:
    Vad tänker du att syftet är med att avrätta människor? Vad förväntar du dig att uppnå?
    Har redan klargjort allt det där...Är för dödsstraff och har redan beskrivit vad jag menar. Vad mer ska jag behöva säga?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Molson Canadian
    Roze skrev 2010-05-18 20:22:28 följande:
    Har redan klargjort allt det där...Är för dödsstraff och har redan beskrivit vad jag menar. Vad mer ska jag behöva säga?
    Jag har tyvärr inte sett det. Om du ändrar dig, får du gärna svara på mina frågor. 
  • Selfish Geene
    Anna o Leia skrev 2010-05-18 19:36:05 följande:
    Jag tycker inte om tanken att "äga" en hund. Vi har en hund hemma som vi har tagit hand om eftersom förra "ägarna" tänkte avliva honom. Vi har gett honom det liv han förtjänar. Jag tycker att det är så äckligt att folk kan behandla sina djur hur som helst och inte få något direkt straff för det..(ofta bara en varning eller böter) Nä.. ge djuren lite rättigheter för f**n. Ska man ha dom som husdjur ska dom bli behandlade med respekt. Och sen är det ju inte sååå längesen som människor faktiskt blev ägda, alla minns väl slavarna..? Och för att inte tala om vilken sorts "rättighet" svarta människor hade förr.. Det var ju helt otänkbart på den tiden att svarta skulle ha lika mycket rätt som vita.. Vi kom ju över det tramset, så varför inte komma över det här med att djur inte ska ha några rättigheter för att dom "bara" är djur. Människor borde ta ett kliv längre och ge djur mer rättigheter än dom har.
    Anledningen att man inte får hålla människor som slavar är att de har rätt till självbestämmande, det har inte din hund (och kommer troligtvis aldrig att få det heller)

Din hund är inte fri. Om han "förtjänar" frihet eller inte kan jag inte uttala mig om, men uppenbarligen har du gjort bedömningen att den inte gör det, hunden i fråga har ingen talan i sådant som avser dennes eget liv.

Ett steg i rätt riktning skulle vara att människor som påstår sig vara "djurvänner" och som hävdar att de "behandlar djuren med respekt" gav fan i att ha husdjur!

• Mandi74

jag är 100% emot, hellre låter jag en skyldig leva än en oskyldig dö, det är redan för många oskyldiga som blivit avrättade.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Semper Idem
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 21:23:10 följande:
    Ett steg i rätt riktning skulle vara att människor som påstår sig vara "djurvänner" och som hävdar att de "behandlar djuren med respekt" gav fan i att ha husdjur!  
    Eller uttryckt på ett annat vis, de sanna djurvännerna har inte husdjur
  • Selfish Geene
    Semper Idem skrev 2010-05-18 21:26:46 följande:
    precis!
  • Anna o Leia
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 21:23:10 följande:
    Anledningen att man inte får hålla människor som slavar är att de har rätt till självbestämmande, det har inte din hund (och kommer troligtvis aldrig att få det heller) Din hund är inte fri. Om han "förtjänar" frihet eller inte kan jag inte uttala mig om, men uppenbarligen har du gjort bedömningen att den inte gör det, hunden i fråga har ingen talan i sådant som avser dennes eget liv. Ett steg i rätt riktning skulle vara att människor som påstår sig vara "djurvänner" och som hävdar att de "behandlar djuren med respekt" gav fan i att ha husdjur!  
    Jag tycker inte att det är fel att ha ett djur i familjen så länge det behandlas med respekt.
    Fast att köpa ha husdjur är en sak.. gillar jag inte..
    Det är en helt annan sak att låta ett djur komma till en, som vår katt(utekatt som kom o gick precis när han ville). Och vår hund som vi i stort sett räddade från ett annat öde.. och sen ska man komma ihåg att en hund behöver inte vara lycklig för att den är "fri". En hund är ett flockdjur och trivs bäst i flock, har man rätt uppfostran och tar hänsyn till hundens flockbeteende får man en balanserad och god vän.
  • Anna o Leia
    Semper Idem skrev 2010-05-18 21:26:46 följande:
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 21:33:35 följande:
    precis!
    håller både med och inte..
    tycker att det är fel att köpa djur.. men att ta hand om ett djur som söker sig till en, är en annan sak.
  • Selfish Geene
    Anna o Leia skrev 2010-05-18 22:14:19 följande:
    Jag tycker inte att det är fel att ha ett djur i familjen så länge det behandlas med respekt. Fast att köpa ha husdjur är en sak.. gillar jag inte.. Det är en helt annan sak att låta ett djur komma till en, som vår katt(utekatt som kom o gick precis när han ville). Och vår hund som vi i stort sett räddade från ett annat öde.. och sen ska man komma ihåg att en hund behöver inte vara lycklig för att den är "fri". En hund är ett flockdjur och trivs bäst i flock, har man rätt uppfostran och tar hänsyn till hundens flockbeteende får man en balanserad och god vän.
    Jag är övertygad om att alla levande varelser mår bäst av att leva i frihet i sitt naturliga habitat.
    Tamhundar existerar endast för att roa sk "djurvänner". Det går naturligtvis att göra fångenskapen mer eller mindre dräglig för djuret, men det kommer i bästa fall bara att vara det näst bästa alternativet efter äkta frihet.
  • Anna o Leia
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 22:19:55 följande:
    Jag är övertygad om att alla levande varelser mår bäst av att leva i frihet i sitt naturliga habitat. Tamhundar existerar endast för att roa sk "djurvänner". Det går naturligtvis att göra fångenskapen mer eller mindre dräglig för djuret, men det kommer i bästa fall bara att vara det näst bästa alternativet efter äkta frihet.
    Visst är det så.. Fast det är väldigt många ggr som djuren har sökt sig till människor och trivs. Nu har människan tyvärr försört många raser genom att avla fram raser med så mycket problem så det stinker... samma med katter, kor osv..

Nä.. nu ska jag lägga detta om djurens rätt på hyllan för tillfälllet. Får öppna en egen tråd istället..
    Sorry TS, att jag fick in den tråd på ett annat spår.
    Natti natti.
Svar på tråden Dödsstraff-för el emot