• Linda1976

Bästa matstolen? Tips please! :-)

Vilken matstol har ni till ert barn? Är ni nöjda med den ni har?

Vi är på g att köpa en stol till Alice (6 mån). Vill ha en som hon kan ha länge, och det enda som ploppar upp i mitt huvud är Tripp trapp. Priset kvittar, bara det är en bra stol. Tar tacksamt emot tips!

(Vi har ett ovalt köksbord och Alice ska sitta vid kortsidan)

/Linda

• Svar på tråden Bästa matstolen? Tips please! :-)
  • Urcellen Ellen

Jag har ett ovalt bord och en tripptrappstol. Funkar kanon!

• luttelin

Nån som vet om det finns barnstolar till barbord? Har letat runt lite på nätet men inte hittat en enda. Köpte nytt barbord till köket strax innan vi testade plus och det känns så onödigt att köpa ett nytt igen.. Funderar på en "stol på bord" men skulle mycket hellre vilja ha en vanlig barnstol.

/Emma BF +2

• Linda1976

luttelin: Ev kanske ni kan ha en "hänga på bord"-stol. Det är ju tänkt som resestol, men funkar upp till 18 kg.

• nannec

min son är 9 månader. Vi köpte en tripptrappstol begagnat, toppen tyckte jag eftersom man kan använda den så länge.... Sedan köpte vi Ikeas matstol antilop (går att ta bort benen) som skulle vara lätt att ta med till vänner och så..... Det visade sig sedan att sonen föredrar att sitta i Ikeastolen den är högre i ryggen, han intar någon slags liggställning i tripptrappen

• TweetyUllis

TripTrap, helt klart! Se'n är inte den lilla bumbostolen att förkasta heller. Den är väl inte direkt tänkt som matstol, men funkar jättebra att ställa på bordet och sätta Julia i när det är dags för lunchgröten!

• Lillknoppen2

Vi hade också bestämt oss för Triptrap, pengar var 'no issue' för oss heller menade vi kaxigt. Men så fick vi inte tummen ur och köpte till slut IKEAs vita som funkar kanooon.....

• Röd drake

Vi har en hokuspokus som är helt perfekt, jättebra sittställning och sonen tycker det är kul med gungbilen man kan göra om stolen till mellan måltiderna.

• Pyret 85

Vi har en sofus-stol. tycker den är fin o bra. kan även göras om till stol med ritbord.

• Marra2

IKEA´s Antilop.

Billig, man kan köpa till en jättebra matbricka, bara att ställa in i duschen om det skulle behövas. Benen är lätta att plocka bort och det gör den lätt att ta med.

Tror det är 99 kr för stolen och 49 för brickan.

Vi är helnöjda.

• Marra2

Någonstans i bakhuvudet finns också att Antilop fick bäst i test någonstans...

• Skrattmås

Vi har Tripp Trapp med dyna.
    Utan dyna blir den lätt hal i början när man inte kan sitta 100 % själv. Och så kan barnet sitta i bara blöja utan att det blir kallt om låren.

Dynan är dyr men det är det faktiskt värt.

• vilde

Tripp- trapp! ÖVERlägsen.
    Räcker länge och är ganska snygg.

• Aannaa

Tripp trapp har vi till Emilia 5 mån Den är kanon!

Svar på tråden Bästa matstolen? Tips please! :-)