• CCA

Om ditt barn kommer hem från förskola/dagmamma med lånekläder är orsaken

Är lite nyfiken på vilken den vanligaste orsaken är att barn ibalnd behöver låna kläder på förskola/dagmamma istället för att använda egna extrakläder

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn kommer hem från förskola/dagmamma med lånekläder är orsaken
  • Alcarinque

Min dotter har aldrig kommit hem med lånekläder. Är det nåt det finns mängder av i hennes fack så är det klädalternativ eftersom jag vet hur frustrerande det är när det inte finns Dock har det hänt nån gång att hon fått låna vantar när de varit ute. Då har det oftast berott på att hon slängt ifrån sig dessa någon stans eller att de blivit blöta.

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Sencha

Jag kan just nu inte minnas att det hänt. Det HAR dock hänt att det behövt lånas blöja av någon annan, när barnet varit hos vikarierande dagmamma och det gått åt mer än beräknat eller vi missat att fylla på. Men ja, det är tvåan eller trean som skulle gälla för kläder också.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • snillis

Antingen har vi glömt fylla på eller så har det gått åt mer än vad som fanns.
    Sonen är inne i en period där han kissar på sig upp till 4-5 gånger per dag. Då är det slut på ombyten ibland. Fast vi brukar ha massor av kläder liggande åt honom.

• Sencha
    Alcarinque skrev 2010-05-17 12:50:14 följande:
    Min dotter har aldrig kommit hem med lånekläder. Är det nåt det finns mängder av i hennes fack så är det klädalternativ eftersom jag vet hur frustrerande det är när det inte finns Dock har det hänt nån gång att hon fått låna vantar när de varit ute. Då har det oftast berott på att hon slängt ifrån sig dessa någon stans eller att de blivit blöta.
    Ja, för just vantar har jag varit med om liknande situation.
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • StaffenAssar

Röstade på "annat". För oss är det en kombination av att vi antingen glömt fylla på eller att förskolan missat kläderna, det sistnämnda har dock bara hänt på lillas dagis, aldrig på storas.

• LitenIsa

Är bara 1 gång som dottern kommit hem med lånekläder. Var när hon precis slutat med blöja och första blöjfria dagen på dagis funkade inte riktigt. Hon hade med sig 6 par ombyten av kläder (hade nog ca 4 uppsättningar i sin egna låda...) Men nästa dag och alla andra dagar efter det så har det funkat utan blöja .

Svarade att det gått åt mer ombyten än vad vi räknat med .

• pingel

På sonens dagis ska det alltid finnas två par ombyten vilket vi ser till att det finns. En gång har det hänt att fler än två par strumpor har gått åt för att de blivit blöta eller smutsiga (troligen en utedag) och då har han fått låna ett par andra. Det är nog det enda jag kan komma på. Röstade på att det gått åt fler ombyten än beräknat.

• 071001

Annat: De har inte haft koll och tagit på henne fel barns kläder.

Svar på tråden Om ditt barn kommer hem från förskola/dagmamma med lånekläder är orsaken