• MammaSusan81

Nu får det räcka.....

Måste få klaga lite....Vi befinner oss ju i Nairobi hos lillebror (Vilgot) sedan september-09 & vi är i slutet av vår resa. Min man är allvarligt sjuk & läkarna vet ej vad som orsakar det hela vi har sedan april ett intyg på att vi måste hem snarast för att han ska få fortsatt vård i Sverige....Vi är klara med domstolsprocessen & inväntar ett papper från domaren som behövs för att kunna söka pass. Papparet kan dröja allt från några dagar upp till 2v! Allt handlar om att domaren ska lämna papperen vidare från sitt kontor. Man kan ju tycka att han kunde snabba på lite eftersom vi har läkarintyg men han verkar skita i vilket, känns det som.
     Som att detta inte skulle räcka så är det nu dessutom flygstrejk på BA + askmoln över London så inga flyg går just nu =(.....

Nu får det räcka vi vill hem helt enkelt, suck.....hem till familj, vänner, vår hund & vårt hus, kort & gott vårt liv! Utan att behöva betala hur mycket som helst i mat varje månad här nere & en massa annat.....

Undrar om någon ens orkade läsa mitt gnäll....behövde få skriva lite.......

♥ Astrid-06 ♥ & ♥ Vilgot-09 ♥
  • Svar på tråden Nu får det räcka.....
  • Krickita

En jättestor kram till er, jag förstår att det är jobbigt! Jag håller alla tummar å tår för snabb hemresa...

• VNmamma

Gnäll? Knappast. Det låter som helt befogad irritation.

Hoppas det ordnar sig snart för er!
    Bara en fråga: Är mat dyrt i Kenya?
  • Kristina1984

Puh, låter tufft! Hoppas ni snart får komma hem och att mannen kurerar sig! Många lyckokramar!

• Tufselina

Usch vad jobbigt, hoppas innerligt att ni snart får resa hem.

• Salacious Crumb

Befogat "gnäll" tycker jag. Håller en tumme för att det löser sig fort.

• Ane63

Förstår dig fullkomligt och att ni vill återvända hem till Sverige nu. Jag har följt din blogg med och ni har verkligen fått vara med om mycket. Hoppas att det löser sig på bästa sätt och välkomna hem till Sverige igen :))

• mimpen

Nejmen, vad hemskt. Jag håller mina tummar för attn i får åka hem pronto!

• bebis ja tack

Och jag som tyckte att vi hade det tufft i Nigeria under våra sex veckor där!! Förstår verkligen om ni längtar hem nåt enormt nu.

Det verkar som att folk i Afrika i allmänhet har lite annan syn på begreppet tid än vad man är van vid här. Avslappnat och flexibelt ibland men oerhört frustrerande i vissa situationer!

Hoppas att det lossnar snart så att ni får åka hem och börja er vardag hemma, och att maken får utrett vad det är som felar honom.

Lycka till och sköt om er!

• morgonsolan

Kram till dig TS!! Håller tummarna.. bit ihop lite till, även om det är tufft! Snart är ni hemma. Då har ni hela sommaren framför er med fina storasyster och fina lillabror. Jordgubbar, grilla, bada, sommarklänningar, leka, busa, mysa alla fyra till ljumma solnedgångar. I dag hörde jag "Den blomstertid nu kommer" på radion och snart slår syrenerna ut! Så, håll ut lite till TS och försök att hitta energi till at stå ut med det sista krånglet, för här hemma väntar rena rama paradiset på er .

• Ålen

Oj oj oj...vad jobbigt det låter. Jag hoppas verkligen att mannen får komma hem till vård snart och givetvis att ni är med honom då!!

Morgonsolan: vilken bra peppare du är!!

Svar på tråden Nu får det räcka.....