• Erill

Avstånd till Legoland

Hej!

Har bokat resa till Legoland i sommar. Resrutten är tänkt att gå via Helsingborg/Helsingör. Har nu hört att en del säger att det är närmare att åka Varberg/Grenå. Hittar dock ingen avståndstabell så att jag kan jämföra. Är det någon här som sitter inne med svaret och kan hjälpa mig??

• Svar på tråden Avstånd till Legoland
  • KarinN80

Var bor ni? Det är närmre från Grenå till Legoland än från Helsingör. Men båten till Grenå tar 4 timmar o är inte den roligaste...

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • Kakgumman
    Erill skrev 2010-05-17 15:21:24 följande:
    Hej!Har bokat resa till Legoland i sommar. Resrutten är tänkt att gå via Helsingborg/Helsingör. Har nu hört att en del säger att det är närmare att åka Varberg/Grenå. Hittar dock ingen avståndstabell så att jag kan jämföra. Är det någon här som sitter inne med svaret och kan hjälpa mig??
    Vi funderar också på att åka till Legoland i sommar, men vet inte om det är så anpassat för vår kille och så såg jag din tråd och klickade på dig och så ser jag att dina barn är jämngamla med mina!!!
    Vad gör man på Legoland, blir min fråga till dig. {#lang_emotions_tongue_out}
  • Erill

Hej!
    Vi har ungefär lika långt till Varberg som till Helsingborg så restiden blir kortare över Helsingborg men det kanske kan vara skönt med en paus på färjan.

Kakgumman: Vi kikade på legolands hemsida och det fanns en hel del för vår stora tjej att göra. På infon för varje attraktion står det angivet hur långt barnet måste vara. Sen fanns det givetvis en del saker som hon missar pga att hon är för liten. Det var kanske inget särskilt utömmande svar men hoppas att det är ok.

• Kakgumman

Tack Helena!
    Vi satsar nog på Astrid Lindgrens värld istället då vi inte gillar att åka en massa grejer.{#lang_emotions_smile}

• KarinN80

Vi tyckte vbg-grenå va jättetråkigt men man tjänar ca 15 mil i bilen ungefär eller? Vi bor i borås så i år åker vi gbg-fredrikshamn. De stämmer att de finns mycket att göra även för dom små. Våran 18-mån åkte en massa förra året.

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
Svar på tråden Avstånd till Legoland