Ang Sova ute i vagn på dagis....
Lalalong skrev 2010-05-17 19:19:08 följande:
På förskolan där jag jobbar sover också alla barn ute och det är verkligen kanon! Barnen sover hårdare och är mer utvilade än när de sov inomhus upplever vi det som. Vi hade dock ett problem för ett tag sen och det var att vi skolade in många småttingar och inte hade plats för alla vagnar under taket därute. Vi är en liten förskola med 35 barn och hade 9 barn som skulle sova. Men vi löste det genom att (först lite på skoj...) designa en vagga som är 2,5*2,5 meter med "fack" till 10 barn. Vi fick projektpengar från kommunen och vaggan blev verklighet. Kunde inte varit bättre!! Nu behöver vi inte dra runt 10 vagnar vid sovdags utan gungar en enda vagga och fyller på med barn allteftersom de ätit färdigt och är redo att sova. Kanon! Jag är förskollärare och på min avdelning (1-3 år) sover i princip alla barn under 2½ år i vagn. Alla har egna vagnar med sig hemifrån. Några tar hem sina vagnar på eftermiddagen, annars har vi plats inomhus för alla vagnar. På grannavdelningen sover alla barn på madrass. Gissa på vilken avdelning de är mest sjuka?