Vad betyder det?? inget typiskt fall?
Jag fick min diagnos för ett tag sedan.
Anledningen jag sökte hjälp var att jag hade såna fruktansvärda menssmärtor, åkte in på akuten till och med. Anledningen till att jag till slut efter ca 7 månaders väntetid fick hjälp var att jag hade oregelbunden mens. Min läkare konstaterade att jag pco (via VUL). Jag hade inte alls väntat mig detta, visste knappt vad det var, vet knappt nu heller. Så jag satt som ett frågetecken och när man har legat med benen i vädret och en strålkastare mellan benen så är man ju inte direkt mer bekväm i situationen.
Hon frågade om jag visste vad det var och hon förklarade lite kort. Hon sa att jag inte är ett typiskt fall då jag knappt har någon kroppsbehåring och är inte överviktig. Hon nämnde att en del som har pco har svårt att bli gravida men eftersom jag försökte med det så fick jag utskrivet p-piller... Och sedan skulle jag återkomma om jag fick svårigheter att bli gravid i framtiden.
Så vad betyder detta? Inget "typiskt" fall.. betyder det att jag kanske har större chanser att bli gravid eller har det absolut ingenting med saken att göra??
Någon som känner igen sig eller vet mer om pco än vad jag gör?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-17 22:01Jag skrev fel! Glömde ett "INTE"
Jag försöker inte bli gravid och har aldrig försökt!