Bilstol till liten
Vi sitter här hemma i bilstolstankar just nu, då dottern på snart nio månader inte alls är särskilt förtjust i sitt babyskydd längre och blir en riktig liten suris när vi sätter henne i den. Kring detta har vi såklart funderingar, sådär som man alltid har.
Dels så är fallet så att vi inte har någon egen bil, men vi åker ofta bil (två olika framför allt). Jag har här på familjeliv läst mig till att Britax Two-way är den bästa om det ska flyttas mellan bilar, så det låter ju kalas.
Men då kommer vi genast till nästa "problem" vilket är att den bara är godkänd från 9 kg. Min tjej väger ju bara 7,5 kg och det kommer nog ta ett bra tag att komma upp dit. De stolar jag har hittat som är ok från hennes vikt är bara godkända till 18 kg.
Vad tror ni är den bästa lösningen? Har ni koll på någon stol som jag missat (bra för lätt unge och helst lätt att flytta mellan bilar) eller ska vi köpa en som går till 18 kg och sedan köpa en till om det behövs eller ska vi helt enkelt låta henne åka i babyskyddet ett tag till?
Jag vet att ni sitter inne på mycket kunskap där ute, hjälp mig nu! :)