• Anonym

Blir man slappare ju mer barn man föder?

som frågan lyder, och nu vill jag att ni med minst 2 barn svarar.

Blir man slappare för varje barn som kommer?
    eller kan det vara så att det har med åldern att göra? att "spänsten" i slidan försvinner pga av att man blir äldre?
  • Svar på tråden Blir man slappare ju mer barn man föder?
  • SilverEmma

Så länge du gör knipövningar så blir du inte slappare nej.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Anonym (jag)

vad jag har förstått ska du inte bli det utan heller, knippövningarna ska mäst motverka att du som äldre inte ska få urinlekage..

• jfsebastian

Absolut.
    Med mer barn (alltså större) måste givetvis musen tänjas mer än ett mindre barn och får svårare att bli normal igen.
    Däremot FLER barn, så är inte det alls nödvändigtvis så.

Som sagts ovan. Knip, träna och var så säker, män älskar musen på sin respektive, bara dom får komma till så.

Sorry TS. Kunda inte låta bli.

• muffin

Nej. Men man bör ju knipa. Det gäller väl dock alla och inte bara om man fött barn. Dessutom så har jag fått informationen om att det inte är själva förlossningen som gör att man blir tänjd (barnet står ju faktiskt bara i slidan i några sekunder) utan det är hormonellt och sker under graviditeten. Hela bäckenet tänjs ju. Så alla med snitt, knip ni oxå:)

• muffin

Slidan vidgas ju naturligt liksom att en penis styvnar och växer. Man trycker ju inte ut barnet genom det lilla lilla hål som man har i vanliga fall. Många verkar tro att det är så.

• Anonym

Jag har inte märkt någon skillnad... Har tre barn =)

• Anonym
    muffin skrev 2010-05-17 21:29:00 följande:
    Slidan vidgas ju naturligt liksom att en penis styvnar och växer. Man trycker ju inte ut barnet genom det lilla lilla hål som man har i vanliga fall. Många verkar tro att det är så.
    ja men återställs slidan varje gång efter en förlossning till sin naturliga storlek? alltså är man lika tight vid 40 och 4 barn senare som man var vid 20?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-17 21:31:26 följande:
    Jag har inte märkt någon skillnad... Har tre barn =)
    okej då vet jag:) gör du knipövningar?
  • LillaTanten

Efter tre barn och vid den vördnadsbjudande åldern av 43 år kan jag iofs bara uttala mig om min alldeles egna anatomi men varken barnafödande eller ålder verkar ha påverkat den delen av mig något nämnvärt - men tilläggas bör väl också att jag varit noga med knipövningar sedan jag fick mina barn.

Kan rekommendera att du utför sådana tillsammans med din man - då ger de effekt på er bägge

• Anonym
    jfsebastian skrev 2010-05-17 21:23:46 följande:
    Absolut. Med mer barn (alltså större) måste givetvis musen tänjas mer än ett mindre barn och får svårare att bli normal igen. Däremot FLER barn, så är inte det alls nödvändigtvis så. Som sagts ovan. Knip, träna och var så säker, män älskar musen på sin respektive, bara dom får komma till så. Sorry TS. Kunda inte låta bli.
    HAHA my bad:P fast iof, så lär väl inte nån som har fött en 4kg unge ha slappare mus än nån som fött en 3 kg unge?? eller?
Svar på tråden Blir man slappare ju mer barn man föder?