• stolla

Bästa stormarknaden

Jag tänkte börja bli bättre på att storhandla och vill nu veta vilken stormarknad ni föredrar för er månadshandling. Jag vill ha bra kvalite till hyfsat lågt pris. Det jag är intresserad av att handla är vanlig vardagsmat; kött, kyckling, fläsk, korv, chark, mejeri, bröd, frukt, grönsaker. Alltså inte allt annat som finns i mataffärer som inte går äta. Kommentera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa stormarknaden
  • Stinky

Tyvärr kunde jag inte rösta, då mitt alternativ City Gross inte fanns med.

• LinnV

Håller med stinky, City gross är bäst. Men det finns tyvärr på så få ställen i sverige. Annars skulle jag säga Willys för det är billigast.

• Hyppolite

Willys och LIDL i samma veva.

• Linda1976

Maxi, absolut.

Deras sortiment är bra, och här i Göteborg är de oftast billigast i pristester, om nu det är viktigt. 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Atamon

Ica Maxi eller Lidl beroende på vad jag ska ha handlar jag på men eftersom du vill ha ett ställe så säger jag Ica Maxi (med viss tvekan men det beror tex på toapappret)   City Gross är bra och billiga men här i stan upplever jag affären så sjukt stor, det tar hundra år att gå igenom den och ändå hittar man ingenting. Jag blir förbannad varje gång jag handlar där men det är enbart pga att den är oorganiserad.

• Arentorpbebis

Maxi å willys! Coop tycker ja e skit för de har verkligen inget bra urval bland varorna,
    Och sedan har vårat maxi väldigt mycket ekologiskt mm som vi handlar mycket av!!
    Lidl har ja vart inne på en gång.... å kan säga att de var ingen butik för mig!

• Zezana

Valde Ica maxi eftersom det är där vi handlar, men city gross har bäst kött enligt oss

• MrsMurphy

Jag har blivit en trogen Coop kund, förr så virrade jag runt mellan kedjorna men skönt att ha ett ställe som man har koll på vart allt är.

Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Bästa stormarknaden