• stolla

Bästa stormarknaden

Jag tänkte börja bli bättre på att storhandla och vill nu veta vilken stormarknad ni föredrar för er månadshandling. Jag vill ha bra kvalite till hyfsat lågt pris. Det jag är intresserad av att handla är vanlig vardagsmat; kött, kyckling, fläsk, korv, chark, mejeri, bröd, frukt, grönsaker. Alltså inte allt annat som finns i mataffärer som inte går äta. Kommentera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa stormarknaden
  • Emmaslemma02

Vi tar alltid willys, ÖoB och netto. Alla tre när vi storhandlar.
    Willys och netto jämför jag priserna och tar det billigaste, men de mesta blir på willys, ÖoB handlar vi allt inom hårvård,städ och andra sådana saker.

• La Lola

Willys!

Ica...dit går vi när vi känner oxå extra rika eller vill se något annat.
    Storhandlar aldrig där.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Nialex

ICA Maxi är trevligast och jag handlar helst där, men månadshandlingen blir på Willys då det är billigare.

• Mini liten

Vi storhandlar alltid på Willys. Lite tråkig affär, men bra varor till bra priser. Ica Maxi är inte så billigt som dom vill få en att tro. Kanske på dyrare saker, men de små sakerna, som man köper mycke och ofta, de är dyra. Här är det till och med dyrare på Maxi än på vanliga ica..

• snillis

Jag har bara testat Maxi och COOP men av dem tycker jag att Maxi är bäst.
    Lidl och Willies vill jag inte handla på.

• stolla

Tack för era svar. Anledningen till att jag inte tagit med alternativet city gross är att det inte finns på min ort. Jag trodde i min enfald att kedjorna hade samma priser på varorna oavsett var i landet butiken fanns men så verkar det ju inte vara.

För några år sen månadshandlade jag alltid på willys för det var verkligen billigare men det känns inte som att det är lika billigt längre. Vet inte om det beror på att jag blivit mer kräsen och inte vill ha varor av låg kvalite som ju oftast är billigare.

Flicka 2001 Flicka 2003 BF lillasyster 100704
  • moretime

Willys är det absolut billigaste alternativet på alla varor. Och de har ju samma varor som alla andra.
    Däremot är Willys en väldigt trist affär, vilket i och för sig också gör att man handlar mindre...
    Ica Maxi är ju den absolut roligaste affären-men också den dyraste.

• Stinky
    stolla skrev 2010-05-18 10:40:56 följande:
    Tack för era svar. Anledningen till att jag inte tagit med alternativet city gross är att det inte finns på min ort. Jag trodde i min enfald att kedjorna hade samma priser på varorna oavsett var i landet butiken fanns men så verkar det ju inte vara. För några år sen månadshandlade jag alltid på willys för det var verkligen billigare men det känns inte som att det är lika billigt längre. Vet inte om det beror på att jag blivit mer kräsen och inte vill ha varor av låg kvalite som ju oftast är billigare.
    Jag har märkt tvärtom, att många billiga varor inte innehåller lika mkt tillsatser som de stora märkena har. 
  • Jullesmamma

Vi veckohandlar på Ica Maxi, men förr när vi månadshandlade gjorde vi det på Citygross. Willys här är inte bra! Ibland bli det Lidl men gillar inte kassan och får alltid komplettera någon annanstans...

Svar på tråden Bästa stormarknaden