• Auro

Erfarneheter av Huddinge BB?

Hjälp mig att bilda en uppfattning om Huddinge BB, det är nämligen dit jag och min sambo hör, fick vi veta efter flytten. Vi har varit så inställda på att få komma till SÖS, men jag tänkte ge HUddinge en chans iaf.

Någon som varit på Huddinge BB, vad har ni för erfarenheter?

Framförallt tycker jag det är viktigt att det finns möjlighet för pappan att få sova över oxå, och ett "fritt" klimat - jag får spatt om man inte får fritt tillträde till besök, matlagningsmöjligheter m m. Inget förmyderi, alltså. Gäller ju även under själva förlossningen - ska det pratas över mitt huvud vill jag inte vara med!

• Svar på tråden Erfarneheter av Huddinge BB?
  • Tyras mamma

Hej hej .Min erfarenhet av Huddinge sjukhus är mycket bra. Jag kom in med värkar med 4 min emellan men var bara öppen 1 cm. Men jag fick stanna kvar, det var inte ens tal om att jag skulle åka hem igen. fick ett stort eget rum med plats för fotölj till min sambo och tillgång till kyl för sambons mackor. Jag var där rätt länge så jag hade 3 skiftningar på personal, varav en manlig barnmorska.-jätteduktig. Till slut blev det akut snitt (en annan historia ). Pappan var hela tiden med och tog hand om Tyra när hon kom ut. Så småningom fick jag komma till K 77 på eget rum.Sambon fick sova över 2 dygn med mig men sen skulle det flytta in en till i samma rum så då valde jag att åka hem i stället. Fick upppassning så fort jag ville och jättegod mat. jag vet inte om det är olika vid snitt och vaginalt. Detta var i augusti och jag hade oroat mig för att inte få plats på Huddinge men se hur det gick. Är nu gravid igen och ska definitivt åka till Huddinge igen. Det var min historia.Lycka till !!

• Tyras mamma

Glömde säga.. Det är fritt tillträde till besök men inte på rummet, då får man gå ut till korridoren utanför, vilket jag tycker är bra med tanke på infektionsrisk och vissa kanske haft dramatisk förlossning. Sambon har tillgång tillett pentry där han kan värma sin medtagna mat. Sjukhus maten är bara till för mödrarna. I matsalen kan man dock äta båda två tillsammans. Något förmynderi var det inte tal om i mitt fall. Personalen var alltid hjälpsamma,frågade alltid hur man mådde och berättade alltid vad som skulle hända och vad dem gjorde. Jag fick all smärtlindring jag ville, dvs-akupunktur,eda, morfinspruta, lustgas,värmekuddar.Du behöver inte vara orolig. kram

• CeeJay

Jag födde vårt barn på Huddinge och tyckte att det var jättebra. Personalen på förlossningen var/är jättetrevliga och duktiga. Var inne en gång innan förlossningen pga misstänkt havandeskapsförg och blev även då lika bra bemött. Det känns som de tar en på allvar!
    Samma sak gäller eftervården på BB-support. Jättegulliga människor som jobbar där men jättehårda sängar... Pappan fick vara med oss i familjerum vilket jag tycker är jättebra.
    Nu var detta mitt första barn och jag har ingenting att jämföra med men jag har bara positiva erfarenheter.
    Lycka till
    Kram CeeJay

• jelt

Huddinge förlossning ska vara bätre än SöS vad jag alltid hört! Har själv jobbat där. Gå in på deras hemsida www.ks.se och klicka vidare till Huddinge för mer info. Själv hör jag till SöS och vill absolut inte dit! Det är mitt sista hands val. Hoppas på att få komma till HS

• Piglet79

Jag var på öppen visning på förlossningsavdelningen på Huddinge. kl 8.00 onsdagar och torsdagar. De gör sommaruppehåll snart, jag tror att det var 23 juni. Jag tycker att det verkar bra där, hade tänkt SÖS först, men vet inte nu.

• Auro

Tack tjejer, det känns redan bättre. Kanske ska ge det en chans....

• annamy

Intressant för mig också, jag ska snittas på Huddinge i slutet på juli och vill gärna höra flera berättelser. Känner ingen som fött på HS så jag är också nyfiken.

En liten puff alltså.
    Annamy

• Limpan1

Har fött två barm på HS, trots att vi tillhör SÖS. Tycker HS är jättebra. Särskilt vid första barnet, då vi hade familjerum och fick stanna 3 dgr, rena rama hotellet! Såg knappt till barnmorskorna, vilket jag ser som ett +, de hjälpte ju en, när man ville.

Lycka till!
    Limpis

• Maria 79

Jag ska föda på Huddinge i slutet på Augusti, (Elller början på Sept)
    Jag har varit där på vining och det verkade jättebra. Personalen var trevlig. Dom har 2 BB avd, en för "normal-förlossningar" och den andra om det har varit komplikationer eller om barnet inte mår bra osv.

På "normal" avdelningen har de besökstid 1 timme om dan, men det sa de mest att det var för att man skulle kunna hänvisa till besökstiden om man vill vara ifred... pappan sover över också.

Sen har jag varit där på samtal om förlossningsrädsla och blev mycket bra bemött. Nu är det "bara" själva förlossningen som återstår så man får väl se vad man tycker sen, men mina och min sambos intryck hittills har varit mycket bra.

Svar på tråden Erfarneheter av Huddinge BB?