• Anonyhm

Röka eller lämna barnet ensamt?

1: Ja detta är en jättedum TS

2: TS är helt meningslös
    3: Det är bara för skojs skull
    Du befinner dig i en lägenhet på 30 kvadrat. Det är bara du och din 3 månader gamla bebis i lägenheten. Nu måste du röka EN cigarett! Jo du måste! annars går världen under! Sådana är villkoren och du får inte ändra på dem
    Barnet ligger och sover i sin trygga spjälsäng. Hur gör du? Går du utanför dörren och lämnar spädbarnet ensamt eller röker du inne i lägenheten?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-18 12:22
    Det finns ingen babyvakt, ingen balkong, ingen möjlighet att titta in på barnet genom ett fönster! Barnet kommer att få ligga fulltsändigt oövervakat i spjälsängen den tid det tar att röka en cigarett!
  • Svar på tråden Röka eller lämna barnet ensamt?
  • väntar4an 2010

om jag vore rökare skulle jag gå ut på "balkongnen" för en sådan har vi sen har jag även "barnvakt" så jag hör om lillan vaknar.

min lilla sover oftast ute i vagnen ute "egen entre där nere med dörr" brukar låta vagnen stå där nere i vår uppgång låst dörr  "trappa till balkongen" och ha dörren öppen hä uppe samt barnvakten i vagnen och motagaren på mig..
    ser inget fel i det

Emelie-010224 Albin-060520 Dante-080426 Idun-100104
  • Anna Collovin
    Anonyhm skrev 2010-05-18 12:23:19 följande:
    Du fuskar!!! Man får inte ändra!!! 
    Då går jag utanför dörren då
  • längtan09

Fast om jag får vara petig så står det ju inte vilken våning lägenheten ligger på och om man ska gå utanför dörren och sen gå 6 trappor ned, eller om man bor i lägenhet med egen ingång och därför står precis utanför lägenheten. Men i vilket fall som helst skulle jag inte röka inomhus då jag tycker det är ganska illa. Även att röka under en fläkt tycker jag inte om.

Mamma sedan juni 2009
  • Clobberella
    längtan09 skrev 2010-05-18 12:27:23 följande:
    Fast om jag får vara petig så står det ju inte vilken våning lägenheten ligger på och om man ska gå utanför dörren och sen gå 6 trappor ned, eller om man bor i lägenhet med egen ingång och därför står precis utanför lägenheten. Men i vilket fall som helst skulle jag inte röka inomhus då jag tycker det är ganska illa. Även att röka under en fläkt tycker jag inte om.
    Det står att man går utanför dörren. Det tolkar jag som lägenhetsdörren, alltså röker jag i trapphuset om jag inte bor på bottenplan.
  • Garderobshylla

Svaret är väl givet?

Är man riktigt ansvarsfull så röker man väl inte alls? Enligt Fl-normen då.

• Anonyhm
    Garderobshylla skrev 2010-05-18 12:33:34 följande:
    Svaret är väl givet? Är man riktigt ansvarsfull så röker man väl inte alls? Enligt Fl-normen då.
  • lokisse
    längtan09 skrev 2010-05-18 12:25:22 följande:
    Oj då är jag en dålig mamma måste jag minst säga. Åtminstonde 4-5 gånger om dagen ligger han ju och sover i sin säng medan jag är på balkongen! Sitter alla andra brevid sängen och bevakar eller?
    dygnet runt... alla andra mammor är pa anfetamin och sover aldrig utan vakar vakar vakar!!
    Difficile est saturam non scribere
  • Dr Mupp

Om jag skulle vara så jävla blåst att jag rökte så skulle jag ju säkert inte bry mig ifall jag rökte inomhus. Måste ju ha drabbats av en hjärnskada eller nått för att börja röka och då skulle jag nog inte bry mig så mycket om bebisens hälsa heller.

Svar på tråden Röka eller lämna barnet ensamt?