• Anonyhm

Röka eller lämna barnet ensamt?

1: Ja detta är en jättedum TS

2: TS är helt meningslös
    3: Det är bara för skojs skull
    Du befinner dig i en lägenhet på 30 kvadrat. Det är bara du och din 3 månader gamla bebis i lägenheten. Nu måste du röka EN cigarett! Jo du måste! annars går världen under! Sådana är villkoren och du får inte ändra på dem
    Barnet ligger och sover i sin trygga spjälsäng. Hur gör du? Går du utanför dörren och lämnar spädbarnet ensamt eller röker du inne i lägenheten?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-18 12:22
    Det finns ingen babyvakt, ingen balkong, ingen möjlighet att titta in på barnet genom ett fönster! Barnet kommer att få ligga fulltsändigt oövervakat i spjälsängen den tid det tar att röka en cigarett!
  • Svar på tråden Röka eller lämna barnet ensamt?
  • Clobberella

Finns det någon anledning att INTE ställa sig precis utanför dörren? MÅSTE man stå och stirra på sina sovande barn vaje minut?

• Anonyhm
    Clobberella skrev 2010-05-18 12:19:58 följande:
    Finns det någon anledning att INTE ställa sig precis utanför dörren? MÅSTE man stå och stirra på sina sovande barn vaje minut?
    Jag vet inte. Det finns bara ett gäng diskussioner på FL som handlar om hur fruktansvärt oansvarigt det är att lämna ett sovande spädbarn ensamt och likaså hur dödligt det är med minsta gnutta cigarettrök så jag tänkte att jag tänkte...ja
  • längtan09

Lämnar ungen i spjälsängen. Det är så jag gör flera gånger om dagen :P Däremot står det inte om det finns en balkong eller om det finns en möjlighet till att använda babyvakt. Oftast vet man ju som förälder hur länge barnet sover och därför kan räkna med att dom inte vaknar under dom fem minuterna.

Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Anonyhm skrev 2010-05-18 12:21:13 följande:
    Jag vet inte. Det finns bara ett gäng diskussioner på FL som handlar om hur fruktansvärt oansvarigt det är att lämna ett sovande spädbarn ensamt och likaså hur dödligt det är med minsta gnutta cigarettrök så jag tänkte att jag tänkte...ja
    dom diskussionerna handlar väl om att gå och handla eller så? Däremot kanske man inte gör rätt bara för att man bara går utanför dörren. Min svåger låste sig ute medan hans son låg och sov ;)
    Mamma sedan juni 2009
  • Anna Collovin

Röker under fläkten i så fall annars tar ja med barnen ut på promenad och passar på att röka då

• Lindreas

Lämnar ungen inne och går ut, jag röker snabbt. ;)

• Anonyhm
    Anna Collovin skrev 2010-05-18 12:22:51 följande:
    Röker under fläkten i så fall annars tar ja med barnen ut på promenad och passar på att röka då
    Du fuskar!!! Man får inte ändra!!! 
  • Anonyhm
    längtan09 skrev 2010-05-18 12:22:43 följande:
    dom diskussionerna handlar väl om att gå och handla eller så? Däremot kanske man inte gör rätt bara för att man bara går utanför dörren. Min svåger låste sig ute medan hans son låg och sov ;)
    Njae det har förekommit ganska hetsiga diskussioner kring att springa till tvättstugan i 2 min också. Barn fattar tydligen eld då!
  • Anna Collovin
    Anonyhm skrev 2010-05-18 12:23:19 följande:
    Du fuskar!!! Man får inte ändra!!! 
    Å förlåt då var inte meningen
  • längtan09
    Anonyhm skrev 2010-05-18 12:23:56 följande:
    Njae det har förekommit ganska hetsiga diskussioner kring att springa till tvättstugan i 2 min också. Barn fattar tydligen eld då!
    Oj då är jag en dålig mamma måste jag minst säga. Åtminstonde 4-5 gånger om dagen ligger han ju och sover i sin säng medan jag är på balkongen! Sitter alla andra brevid sängen och bevakar eller?
    Mamma sedan juni 2009
Svar på tråden Röka eller lämna barnet ensamt?