• Maltkillen

Nakenbad och nakenhet

Fler som gillar nakenbad och nakenhet, jag älskar nakna kroppar och blir med handen på hjärtat sjukt sugen av denna företelse att se andra naken och naturligtvis att andra kan se mig naken, fler som upplevt och känner likadant ?

• Svar på tråden Nakenbad och nakenhet
  • dukat
    Clobberella skrev 2010-05-18 14:27:20 följande:
    För mig är det ingen sexuell grej att bada naken... mest skönt att slippa blöta badkläder, och jag skäms inte för att andra ser min kropp.
    Bara att hålla med för min del också
  • vackert udda

Nja, både och... är inte mycket för nakenbadstränder då jag blir ganska äcklad (förlåt) av gamla nakna gubbkroppar.
    Men däremot så ääälskar jag att bada naken med min sambo och särskilt på sommarnätter i månskenet - det är magiskt! {#lang_emotions_heart}

• Larsgubben

Nakenbad är underbart... gäller bara att komma över tröskeln och vänja sig vid att alla på badet är nakna. Efter ett tag vänjer man ögat vid att alla ser olika ut och att nakenheten är vacker.

• Anonym

Älskar också nakenbaden! Men måste erkänna att det är lite sexuellt också. Tyvärr finns det fluktare som bara står och glor med sin jävla ahndduk för kuken.

• Bridis

Där jag kastar kläderna har jag inte märkt av några uppenbara fluktare, visst går det runt män och kikar lite och pratar med folk men de kanske bara gillar att promenera lite och vara sociala.

De flesta baden brukar ju få en inofficiell plats avsides där de som vill göra mer än sola och bada smyger iväg för att göra sitt på gott och ont. Visst är det bra att gör det avsides så de inte stör andra och det är väl bra att folk mår bra har trevligt och skönt. Men det ger ju inte nakenbaden bra PR i moralpanikens Sverige. Att vara naken är ju tydligen det hemskaste och mest onaturliga som finns enligt vissa... dessutom är ju alla där perversa sexgalningar och pedofiler.

Tråkigt med fördomar och denna rädsla för lite nakenhet. Småbarn bryr ju sig inte om det alls och tar ingen skada, alla bör kasta kläderna någon gång och prova på hur det är. Ett nakenbad är precis som vilket annat bad som helst fast skönare då man slipper våta badkläder.

• Anonym (Icke)

Tråkigt med så många fördomar om oss som inte trivs med att vara nakna, när det gäller småbarn så vet jag flera småbarn (trots föräldrarna vill något annat) som inte tycker om att springa nakna. Även små barn har integritet.
    Vårt barn vägrade vara naken, så det var bara att åka och köpa badkläder. Jag hade nog tyckt att det skulle räcka med en t-shirt och keps på stranden, men nej, det gick inte. H*n gick och hämtade sina kläder istället (2 år gammal).

Jag har inga fördomar om nakenhet, men jag trivs inte alls att vara naken överhuvudtaget, den enda gången jag är naken är när jag duschar/badar i badkaret och när jag älskar, annars har jag kläder på mig, när jag sover har jag helst pyamas på mig.
    Jag tycker inte heller nakna kroppar är speciellt vackra, snoppar är i mina ögon rätt fula och jag vill inte ha en sådan dinglande framför mig.

Jag har badat naken, men tycker inte det har varit speciellt märkvärdigt, har inte haft någon magisk känsla, mest töntigt.

När alla solade toppless, hade jag alltid överdel på mig, struntade fullständigt i vad modet sa, jag ville inte. Numera har jag helst baddräkt på stranden, har jag bikini, så är det t-shirt som gäller också.

Jag har inte blivit uppfostrad att nakna kroppar är fula, min pappa kunde springa omkring naken hemma, jag tyckte redan som väldigt liten att det var äckligt (vilket jag fått berättat för mig).

Jag har min integritszon och det har inget med fördomar, utan vad jag är bekväm med.

• Anonym (nää)
    Anonym (Gillar!) skrev 2010-05-18 14:06:33 följande:
    Min kille och jag upptäckte att nakenbad var grymt härligt förra sommaren. Blev inte så värst tänd på gubbsen runtomkring - men på min kille och på att se hur grabbarna i vassen fluktade på oss när vi smekte varandra lite subtilt...{#lang_emotions_wink}
    Lite subtilt, möjligen tycker du det själv ... det är, förutom fluktarna, anledningen till att jag absolut inte vill bevista nakenbad.

Jag vill inte användas vare sig som tittobjekt för fluktare eller som publik av exhibitionisterna/blottarna. Det finns för många av bägge sorter på nakenbad, kanske ffa den sistnämnda kategorin, för att jag ska känna mig bekväm.

Det är jätteskönt att bada naken, men det gör jag avskilt, ensam eller tillsammans med den/dem jag vill.
  • KalleKn

Pröva ett officiellt nakenbad. Där slipper man i princip det helt iaf är det mindre än på ett vanligt bad.

• Janice01
    KalleKn skrev 2010-06-03 10:21:44 följande:
    Pröva ett officiellt nakenbad. Där slipper man i princip det helt iaf är det mindre än på ett vanligt bad.
    Dom äckliga fluktarna finns tyvärr även på det offentliga baden...
  • KalleKn

Tja, jag brukar vara på Ågesta och har inte den uppfattningen.

• Janice01
    KalleKn skrev 2010-06-03 12:08:00 följande:
    Tja, jag brukar vara på Ågesta och har inte den uppfattningen.
    Du kanske är en själv....
  • Anonym

Någon som sett någon onanera på en nakenstrand?

Svar på tråden Nakenbad och nakenhet