• vadskajaghetadå

skulle det vara jobbigt att gå med "hemma brun utan sol" året om?

jag har fått hudsjukdomen vitiligo troligtvis, får fullt med vita fläckar på kroppen om jag solar så jag vill inte sola nåt mer.

just nu sitter jag insmord med acos brun utan sol, jag har testat bun en gång tidigare men då skrubbade jag mig inte innan.

är det inte jobbigt om det blir fläckigt efter ett par dagar?
    orkar man hålla på året om?

• Svar på tråden skulle det vara jobbigt att gå med "hemma brun utan sol" året om?
  • Ida1990

Jag har hållt på att ta BUS året runt sen 2006 alltså 4år nu. Det blir som en vana att ta det 2 gånger i veckan. Man lär sej att ta lagom mycket och undvika fläckar efter några gånger. Att skrubba/peela  huden innan är jätte bra och gör att busen sitter längre.

• Shaun the sheep

Ida: Vad använder du för produkter då? Är det olika till kroppen och ansiktet?

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • vadskajaghetadå
    Ida1990 skrev 2010-05-18 22:02:41 följande:
    Jag har hållt på att ta BUS året runt sen 2006 alltså 4år nu. Det blir som en vana att ta det 2 gånger i veckan. Man lär sej att ta lagom mycket och undvika fläckar efter några gånger. Att skrubba/peela  huden innan är jätte bra och gör att busen sitter längre.
    vad fint, men får du skrubba varje gång? hur gör du? inte för att det är jobbigt utan undrar mest så att det inte ska bli fläckigt...vilken är du mest nöjd med?
  • vadskajaghetadå

det är så jädrans snyggt att ha lite färg, jag är liksom kritvit året om typ. skitfult.

• Ida1990
    dollheart skrev 2010-05-18 22:10:54 följande:
    Ida: Vad använder du för produkter då? Är det olika till kroppen och ansiktet?
    Ja jag brukar använda en lite dyrare till ansiktet och halsen, Just nu har jag en från lancome. men det finns billigare varianter som också är jätte bra loreals olika bus produkter tycker jag om, speciellt de i sprayform. Såg på reklamen att de har gjort en ny som jag måste prova. Till kroppenn använder jag dove summer glow billig (39kr på rusta) Och hekt ok. Dessutom gör den huden mjuk och smidig eftersom det i grunden är en hudkräm:)
  • Ida1990
    sannispannisen skrev 2010-05-18 22:23:48 följande:
    vad fint, men får du skrubba varje gång? hur gör du? inte för att det är jobbigt utan undrar mest så att det inte ska bli fläckigt...vilken är du mest nöjd med?
    Ja jag har köpt en vanlig tvättsvamp som har en sida som är lite hårdare och strävare. De viktigaste är ju att få bort den gammla busen från skinnet. Om man inte har bus sen innan räcker det bara att skrubba lite så de döda hudcellerna skrubbas bort. Det finns skrubbhandskar på te.x. åhlens som också är jätte bra. Det bästa är ju att köpa en bus som är färgad redan i flaskan. Då ser man ju vart man har tatt. Sen gäller det att vara jätte noga.
  • iii

Jag använder BUS året om. Man får in lite rutin på det, så det känns inte så jobbigt.
    Jag brukar skrubba bort all gammal BUS ungefär var 7e dag och smörjer in med nytt. Fyller på med kräm efter ca 3 dagar och börjar sen om med skrubb och ny kräm på dag 7 igen.

Jag tycker att det är viktigt med kvaliteten på krämen. De billiga krämerna flagar och blir ojämna fort på mig. Tex Loreals, den håller sig snygg i max 4-5 dagar på mig. Men bare escentuals fox tan däremot, håller lätt i 7 dagar utan att börja flaga. Och eftersom jag börjar om hela proceduren så ofta så vill jag ha en kräm som ger ganska mycket färg på en gång, vilket faux tan gör.

• vadskajaghetadå

nu har färgen kommit ordentligt, men jag testade oriflames för några år sen och då kom den inom en timme så jag ser ordentligt sobränd ut, inga fläckareller ojämnheter (förutom på knogarna så nu får jag gömma händerna ett tag =P) ska försöka skrubba bort det.

när märker man om det är dålig kvalité? man ska smörja in sig med lotion också varje dag va?"escentuals fox tan" okej, jag är ganska ljus i hyn, men vill ändå ha ett märkbart resultat, är den rätt för mig tror du? iii.

ida1990 tack för alla tips! den där dove krämen har jag läst mkt gott om, vad kan man förvänta sig efter en insmorning? det känns mest som en vanlig lotion som man får lite lyster av.

• vadskajaghetadå

det jag menade var att jag smörjde in mig flera gånger då det aldrig vart nån förändring i natt.

• Shaun the sheep
    sannispannisen skrev 2010-05-19 09:48:35 följande:
    nu har färgen kommit ordentligt, men jag testade oriflames för några år sen och då kom den inom en timme så jag ser ordentligt sobränd ut, inga fläckareller ojämnheter (förutom på knogarna så nu får jag gömma händerna ett tag =P) ska försöka skrubba bort det.när märker man om det är dålig kvalité? man ska smörja in sig med lotion också varje dag va?"escentuals fox tan" okej, jag är ganska ljus i hyn, men vill ändå ha ett märkbart resultat, är den rätt för mig tror du? iii.ida1990 tack för alla tips! den där dove krämen har jag läst mkt gott om, vad kan man förvänta sig efter en insmorning? det känns mest som en vanlig lotion som man får lite lyster av.
    Vänta lite, haha. Med "smörja in sig med lotion varje dag" menar du vanlig lotion va? :P
    Förlåt förresten för att jag kapat din tråd! Hoppas det är OK, jag är också en blekfis som vill se lite fräschare ut såhär års
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden skulle det vara jobbigt att gå med "hemma brun utan sol" året om?