3e dagen med "hög" feber...
Min dotter är inne på tredje dagen med över 39 graders feber..
Hon äter inte mkt men dricker vatten. När skulle ni söka läkarvård?
Min dotter är inne på tredje dagen med över 39 graders feber..
Hon äter inte mkt men dricker vatten. När skulle ni söka läkarvård?
Idag....
idag de e ju inte als bra o ha så hög feber
men hur gammal är han/hon? Det är vanligt att barn får hög feber vid virusinfektion. Mina får "alltid" runt 40 grader när de får feber vid virusinfektion. Feber i sig är inget farligt om den inte blir väldigt hög. Rådgivningen brukar säga att man bör åka in om barnet har över 40.5 och febernedsättande inte sänker tempen. Man bör alltid söka vård om ett litet barn har feber i 3-4 dagar, inte för att feber i sig är farligt utan för att man vill utesluta bakterieinfektioner (öroninflammation, urinvägsinfektion, strptokocker i halsen etc. etc.) som behöver behandlas.
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=27075
7 månader... febernedsättande fungerade inte så bra... från 39,4 till 38,9...
Det är ju framför all tbarn under 3 månader som man ska söka läkarvård direkt med när de har feber. Hon är ju 7 månader och att då ha runt 39 är inte farligt om hon dricker etc. Det är ju allmäntillståndet man ska gå efter huvudsakligen. Jag tycker att du ska ta och ringa sjukrådgivningen på 1177, så får du bra råd om vad du kan/bör göra med febern och när du ska söka vård . Det är jättejobbigt när de är åliga, jag vet, man känner sig så hjälplös. Min yngsta som precis är ett år hade för ett par veckor sedan en rejäl virusinfektion, snorig och hostig och feber runt 40 grader. Alvedon tog dåligt så vi fick varva ipren och alvedon för att feberninte skulle skena iväg.
Ring rådgivningen, så får du bra råd . Hoppas hon kryar på sig snart
Har hon haft tredagarsfebern?
nej det har hon inte haft och jag har på lur att hon har den..
vet inte säkert men ibland låter det som att hon har rethosta.
hon leker inte speciellt mkt. sover mest. orkar som bara krypa på kvällen en stund.
hennes kissblöja var inte riktigt lika tung som vanligt imorse men nog hade hon kissat alltid!