• Sashimi

Hur få bort handavtryck från vita dörrar?

Hur gör ni när ni ska städa bort massa flottiga handavtryck från era vita dörrar? Jag har provat med lite olika grejer men tycker det är svårt att få bort, någon därute borde ha något bra och smidigt tips åt mig tycker jag!

• Svar på tråden Hur få bort handavtryck från vita dörrar?
  • Faile

Jag använder våtservetter ( såna man använder till barnrumpor ) till det mesta. Torka av lister, dörrar, fönster och speglar med Behändigt och tar bort allt.

• Sashimi
    Pickeli skrev 2010-05-21 08:41:08 följande:
    Men har du testa med diskmedel? Det löser ju upp fett? Eller med cilit bang, det 'är en kanonspray! :)
    Jag har testat YES men tycker inte det har varit sådär jättebra på just mina vita dörrar. 
    Cilit bang har jag funderat länge på att köpa, vilken färg på flaskan ska det vara? (Det finns ju flera sorter om jag fattat det rätt)
  • Sashimi
    3llian skrev 2010-05-21 14:57:24 följande:
    Fönsterputs!!
    Jaså, det var ett spännande förslag, det måste jag testa! 
  • skorpionen80

Men vad är det för kladdigt på händerna då?

• Sashimi
    skorpionen80 skrev 2010-05-21 16:34:28 följande:
    Det är vanliga flottiga handavtryck, inget särskilt, bara så som det blir av massa händer som tar tag i dörren när man ska in/ut.
  • FruSen
    skorpionen80 skrev 2010-05-21 16:34:28 följande:
    Behöver ju inte vara kladd, huden har ett naturligt fettlager som ger fingeravtryck och på vissa material även fläckar.

TS - Jag har själv samma problem, ska prova några av förslagen jag också!
  • Mylla
    Sashimi skrev 2010-05-21 16:47:43 följande:
    Det är vanliga flottiga handavtryck, inget särskilt, bara så som det blir av massa händer som tar tag i dörren när man ska in/ut.
    Jag brukar få bort sånt med vanligt diskmedel. Eller svinto men då får man vara försiktig!
  • skorpionen80
    FruSen skrev 2010-05-21 16:50:05 följande:
    Behöver ju inte vara kladd, huden har ett naturligt fettlager som ger fingeravtryck och på vissa material även fläckar. TS - Jag har själv samma problem, ska prova några av förslagen jag också!
    Ja, fast det är det ju inga problem att få bort. Har aldrig jag haft iaf.
  • FruSen
    skorpionen80 skrev 2010-05-21 21:02:51 följande:
    På mina luckor vill fingeravtryck inte alls försvinna !
  • Sashimi
    skorpionen80 skrev 2010-05-21 21:02:51 följande:
    Det kanske beror på vad det är för vita dörrar, det är skillnad på vita dörrar och vita dörrar. Olika material, olika lack/målarfärg.
Svar på tråden Hur få bort handavtryck från vita dörrar?