• vadskajaghetadå

Ska man låta 8-9-10:åringar få köpa dyra märkeskläder?

Nu kanske man vill rösta på flera alternativ men välj det som passar bäst ihop med dina åsikter.

8-9-10:åringen bara måste ha just den byxan/tröjan/ med det märket, för "det har ju alla andra"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska man låta 8-9-10:åringar få köpa dyra märkeskläder?
  • Ciliaja

Ja om man har råd så varför inte..

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Clobberella

Man har väl nån form av klädbudget och tycker barnen det är viktigt med dyra kläder så blir det färre plagg helt enkelt.

• vadskajaghetadå

ja visst mkt har ju med ekonomin att göra men också ens värderingar.

jag vill inte att mina barn ska fästa sig vid enbart märken och att de bara måste ha just det och det märket, utan kläder de tycker om själva, inte bara för att alla andra har det.

• vadskajaghetadå

just nu vill sonen enbart ha jeans typ till dagis och det känns ändå som en helt annan sak och lite sundare, men han är ju så liten.
    finns inte en chans att han kommer få bestämma att bara det och det märket duger. usch.

• Greksmurfen

som ni skriver så är det ju budgeten som avgör, har inte röstat tycker inte ngt passar in ;)...

kan mycket väl ha märkeskläder på,MEN det finns ju tak för vad plagget får kosta. är det finare märken så finns deet ju alltd rea ;), samt erbjudande etc=)
    tycker bla aom molo och ska nu snart dra iväg till köpenhamn för molorea=)....är man 5 i en bil så blir resan inte dyr heller för den delen=)...

mamma till Maximilian född 081028
  • Clobberella
    sannispannisen skrev 2010-05-19 12:27:49 följande:
    just nu vill sonen enbart ha jeans typ till dagis och det känns ändå som en helt annan sak och lite sundare, men han är ju så liten. finns inte en chans att han kommer få bestämma att bara det och det märket duger. usch.
    Får han bestämma att bara den och den färgen duger?
  • Rhoda Horswunce

Jag tycker att det är förjävligt att det ska spela någon roll vad man har för märke på kläderna, och det är egentligen något jag inte vill uppmuntra alls, men samtidigt har jag själv gått i en klass där kläder och märken var väldigt viktiga, och jag vill absolut inte att min son ska behandlas så som de i min klass som inte hade tillräckligt dyra kläder, behandlades.

Så jag skulle nog låta honom få precis de kläderna han vill ha, tyvärr.

• vadskajaghetadå
    Clobberella skrev 2010-05-19 12:31:08 följande:
    Får han bestämma att bara den och den färgen duger?
    om han har just dom färgerna är det klart han bestämmer vilken färg han vill ha, men knappast så att han får stanna hemma om inte just den färgen finns rentvättad. i butiken - ja.
    han är väldigt noga med vissa saker, han älskar jeans just nu och hatar att ha jacka på sig, spelar ingen roll hur kallt det är, men där får man ju självklart gå in och styra upp. inte bara "jag vill inte ha jacka" utan riktigt rebellisk! precis som hans pappa var tydligen när han var i den åldern.
  • Tinnys

Min dotter fyller 10 och har inte frågat efter några märkeskläder alls, skönt. Hon får välja själv vad hon vill ha.

• lövet2

Nja, jag skiter väl i märket egentligen. Om plagget behövs och inte är för dyrt, så köper vi det. Men inte går jag och köper kläder åt ungarna bara för att "alla andra" har det! I så fall får de önska sig till födelsedagen ...

Svar på tråden Ska man låta 8-9-10:åringar få köpa dyra märkeskläder?