Inlägg från: Happiest |Visa alla inlägg
  • Happiest

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-10-08 10:16:37 följande:
    Mimmi, tråkigt med mens... det borde vara din tur att få ett plus snart....

Sugarrush... jag blöder klart mindre... vilket förvirrar mig!! Jag borde blöda några dar till... testade inte i morse heller... ids inte... tar ett i morrn tänkte jag...  kram!!
    Är du från norrland? Ids inte... kändes väldigt norrländskt Har släkten i Piteå...
  • Happiest
    MCT79 skrev 2010-10-25 19:15:01 följande:
    Mne åååhhh fortfarande inget utslag på äl-test...positivt alltså.. det var tom svagare nu än vad det varit sista dagarna...  tråååk.

Ska det vara såhär med rosenroten så struntar jag i den nästa cykel!
    Jag är inte alls insatt men ska inte rosenroten hjälpa till med ägglossningen eller varför är det man äter det egentligen?
  • Happiest
    MCT79 skrev 2010-10-26 09:26:32 följande:
    Jo det är riktigt... å jag har fått mycket starkare utslag när jag ätit rosenrot.. men min cykel blir längre och längre.. från att ha varit exakt 28 dagar  är jag nu på dag 22 utan äl ännu. TRÅK!
    Men ojdå, fy vad trist. Min mens kom idag så nu ska jag också prova rosenrot. Tänkte att det är värt att testa i alla fall... men längre cykel vill man ju inte ha...
  • Happiest

Kör med clearblue äl tester. väntar på glad gubbe, borde få det i dagarna. Tycker att jag har äl värk nu men inget utslag ,brukar äl värken komma före eller efter glad gubbe? Hur är det för er?
    Jag minns inte riktigt hur det brukar vara, har inte tänkt på det förut.

Är in här och läser ofta men vill inte kommentera för mycket för jag är lite rädd att alla jag känner ska hitta mig här. Men ibland kan jag inte hålla mig .

tredje försöket sedan missfallet, nionde försöket totalt...

• Happiest
    FruW skrev 2010-11-07 14:30:28 följande:
    Hej Happiest och välkommen hit! Tråkigt att du ska behöva söka dig till en mf-tråd, men här hittar du fantastiska tjejer, massa kunskap och uppmuntran!

När det gäller din fråga kan jag bara svara för mig. Jag brukade använda mig av testlagrets billiga äl-stickor, men har testat cb äl-test med, och jag brukar få utslag på både stickorna o cb efter att jag känt av äl, t ex genom ömhet/dragningar i magen och äl-flytningar. så fortsätt testa några dagar till, så ska du se att gubben snart dyker upp! Glad Jag tycker att testlagrets stickor är bra, de blir ju först lite starkare innan de ger utslag, så man får en förvarning om att det snart blir positivt, men cb är ju bra för då slipper man tolka!

Jag testar inte längre med äl-tester, på min läkares inrådan, men det är ju ja det! o testomanen i mig är avis på dig som "får" testa, haha!

Lycka till!

Vill du får du gärna lägga in dig i vår BIM-tråd, du finner den ovan.
    Jag vet ju ungefär när äl kommer så egentligen behöver jag inte testa för den sakens skulle, men jag vill testa så att jag kan säga det om det blir utredning, att jag vet att jag haft äl varje månad så att det inte är det som är problemet i alla fall...

Jag har två barn sedan tidigare och då tog det sig på första och tredje försöket så det här känns skumt...
  • Happiest

mitt streck blev starkare länge trots missfall så det är svårt att lita på testen tycker jag...

• Happiest
    SoMa72 skrev 2010-11-20 15:46:41 följande:
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, det lät ju inte så bra Rynkar på näsan Jahapp... Då får jag väl kanske ställa in mig iaf på nytt mf då
    Det var inte alls meningen att skrämma dig, det är ju fullt möjligt att det inte alls är något missfall för dig! Ville bara att skriva att man inte helt kan lita på testen, det är bättre att du går och tar blodprov så att du kan se att nivåerna stiger i rätt takt.
  • Happiest

Ni som blivit utredda (tagit prover) hur många rör har de tagit på er? och vet ni vad de tagit för prover?
    Jag har tjatat på min läkaren som har hand om sköldskörtelgrejer... för jag fick dåliga värden efter jag fick dottern och sköldskörteln kan ofta vara en anledning till att man får missfall eller inte blir gravid, min läkare påstår att mina värden nu blivit så bra att de ligger inom referens men när jag läser här på fl så får andra som har bättre värden än mig medicin därför att deras läkare menar att det är för riskfyllt att bli gravid med mina värden, både svårt att bli gravid och för missfallsrisken. Min läkare hade nu skickat hem massa papper om att vi skulle ta en massa test för att utesluta att det är något annat som orsakar att jag inte blir gravid och att jag fick missfall sist jag blev gravid.

Var iväg idag och lämnade fem rör, läste lite på lapparna men det är så svårt att veta vad som egentligen tagits, det jag undrar (eftersom min läkare inte jobbar på någon fertilitetsklinik el så) är om han har tagit alla viktiga prover eller om det finns fler prover att ta, som man skulle få ta om det var en riktig utredning så att säga.

Ursäkta mitt långa flummiga inlägg...

• Happiest

Leaeva. Jag fick oxå brunt i trosorna i samma mängd som dig på bim dagen och sen blev det inge mer och är nu i vecka 18 så jag håller tummarna.

• Happiest
    Bellas7 skrev 2011-05-05 13:55:17 följande:
    Den 16 ...... Shit jag bara skakar. .... Helt otroligt tänk om alla tre tar sig ...

Tre , tre , tre 
    Men grattis, fy vad tufft om det blir tre bebbar. Helt otroligt. Det hoppas vi på!
  • Happiest
    SoMa72 skrev 2011-05-19 13:04:36 följande:

Liten fråga, har ni nån aning om det där med rh+ och rh- gör att man lättare får mf? Är det verkligen helt bevisat? Jag har ingen aning om vad jag är... Obestämd 

Jag är lite av en specialst på området, skämt åsido... är rh- och också immuniserad. Antikropparna skall inte passera över till barnet förrän vecka 18 eller 20 el nått tror jag så har man tidiga missfall så menar mina läkare att det inte har med rh- att göra. Är man bara rh- och inte immuniserat (alltså är som de flesta) så skall det inte vara ett hinder alls. Är man immuniserad det är då man bildar antikroppar, men gör man inte det så borde det inte vara någon chans alls att det orsakar missfall...
  • Happiest
    telgebo skrev 2011-05-19 18:38:23 följande:
    Har för mig att vi pratade om det här i systertråden och att det var snack om att man skulle få nån spruta om man var Rh-. Vet att min kompis fick det efter sitt MF då hon var Rh-. Jag har dålig koll på detta då jag är Rh+ själv.
    Om man får spruta efter missfall eller inte verkar bero på hur långt gången man är... Man tar ju ett prov hos bm vid inskrivningen så då får man veta om man blivit immuniserad och har man det så håller de koll på en hela tiden så det är ju skönt.
  • Happiest

Miss T det är ju helt fantastiskt! Åh vad skönt . Och vad tur att de inte skrapade dig direkt eller så, det hade ju varit helt fruktansvärt.

Leaeva: Jag är så nyfiken på din graviditet och önskar att man kunde följa den lite mer, har du ingen blogg eller så? Jag hoppas innerligt att alla tre små skall leva kvar i magen och födas fullt friska.

• Happiest
    MCT79 skrev 2011-06-23 08:11:01 följande:
    Hörrni idag är jag orolig.. mina test har inte blivit nå starkare på tre dagar...det är lika idag på bim+3 som det var på bim+1...strecken är ju lika starka båda två så det är ju starkt men..... har dessutom en rejäl molvärk och lite bruna flytningar med crinonen i morse.... Skäms

Om 4 timmar ska jag sätta mig i en bil ner mot Halmstad... jag vill verkligen inte få ett mf där nere... :(((
    Testen blir som sagt var inte mörkare än dina tror jag, mina har inte blivit det i alla fall. De når liksom en maxgräns och jag tror att du nått din och inte behöver vara orolig.
  • Happiest
    FruW skrev 2011-07-30 14:15:11 följande:

Hej tjejer!

Hur mår ni så här mitt i sommarvärmen!

Här kommer nu äntligen en bild på vår lilla skatt! Glad Just nu ligger han o sover i sin säng efter att ha gett grannkatten något att fundera på... hehe! Flört

Nu till något annat..

I morgon fyller jag år. 31.... För exakt ett år sedan tyckte jag det var urjobbigt att fylla 30, kände mig så gammal och så ledsen, då jag alltid tänkt att jag ska iaf ha barn när jag är 30! När födelsedagen närmade sig insåg jag att nej, det kommer jag inte ha, men jag kan ju få fira den stora dagen med en fin bebismage istället! Nej, inte det heller... Nu har ytterligare ett år gått, o jag är inte ett dugg närmare bebis än för ett år sedan. Det. Känns. Jobbigt!!! =(

Så grymt söt! Vi är nöjda med vår dansk-svenska... fast han åldras lite för långsamt Han är sex år nu och är fortfarande som en valp, leka leka leka... Sen skäller han något vansinnigt för att varna när det kommer folk. Han älskar alla människor och hundar också för den delen men skäller som en galning så han låter farlig. Men han står inte och skäller i onödan utan bara när det kommer folk, men det är riktigt riktigt jobbigt, speciellt när barnen somnat. Han är  dock en perfekt familjehund. Älskar att leka med barnen och tål all sorts behandling
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3