• Mjaaw

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Får man komma in här ???
    Har haft ett missfall då jag blev gravid ungefär direkt efter jag försökte.
    Efter missfallet, så ligger jag nu på försök 16, alltså 1 år o 4 månader sen tyvärr, och jag är sjukt ledsen över att barn äre ända jag tänker på dagligen :(
    Har tyvärr inte kunnat söka till någon gynekolog eller läkare pga att jag är utomlands just nu och åker inte tillbaka ner till Sverige förrän i juni :( Så jag ska fortsätta försöka tills dess..
    Jag litar inte på läkarn här i (Syrien) Så jag får fortsätta kämpa ett bra tag :(
    *Men hur är det med er ? Jag har BIM 26-30 november (har fått oregelbunden mens lite efter missfallet)

• Mjaaw
    Med två små skrev 2010-11-25 00:37:57 följande:

Vad jobbigt att det tagit så lång tid efter missfallet! Hoppas du snart får bättre tur. Ni ska inte till Sverige på nåt litet besök så du kan gå till läkaren här om du inte vill gå till Syrien? Har man försökt i mer än ett år kan man ju få utredning.

Jag har precis blivit gravid efter ett MA 2008 och ett i augusti i år och hoppas få behålla den här lilla krabaten hela vägen ut men är sjukt orolig...

Lycka till med försöken!

Jag ska tyvärr inte på något besök förrän i maj.
    Jag vart uppe på besök nu i Juli-augusti i år. Och jag vart bara där i en månad , så jag hann inte fixa någon hjälp eller sånt. Jag har läst lite här i tråden och tycker ni är så otroligt gulliga tjejer som också peppar otroligt mycket:o! Guldvärda!

Jag hoppas att den lilla krabaten håller hela vägen !!!
  • Mjaaw
    SoMa72 skrev 2010-11-25 11:24:02 följande:
    Tack odd, Pancakes och Längtan efter liten Hjärta

Ja, jag hoppas också jag får bra svar, tvivlar dock lite, men ska ändå kontakta en privatklinik nästa vecka.. Vill ju bara att det ska sluta blöda nån gång. Förra missfallet som ändå kom senare (9+6), blödde i mindre än en vecka.

Ska trösta mig med glass ikväll! Det är jag värd.... Glad

Kramar i massor till er! {#emotions_dlg.flower}
    Men gumman lilla :( ! Jag beklagar verkligen och hoppas verkligen innerst inne ifrån mitt hjärta att du blir gravid igen! Jag känner med dig<3<3!! Ät glass så du blir mätt! För det är du verkligen värd!
    Och visst får man gråta! Jag tycker om att gråta för då känns det lättare. Så visst får du gråta ut.
    Jag hoppas innerst inne att du efter den hära blödningen inte får någon mens nästa månad utan att det visar sig att du är gravid igen!

Massor med kramar<3Hjärta
  • Mjaaw
    Atti skrev 2010-11-25 18:28:26 följande:

Men kära gumman. Inte igen!! Kryp ner i soffan och mumsa massor av glass. Och till helgen så unnar du dig ett glas vin och satsar friskt nästa äl, och du, glöm inte anklarna!!

Ego. Och inte kunde jag låta bli att testa imorse, tidigt ja absolut, kanske bim -3 eller -4. Och självklart var det blankt, vad hade jag väntat mig.

Kram på er alla

Atti

Jag testade också idag morse! och jag är också runt bim-3 eller -4 , och självklart vart det blankt här också, hade förväntat mig det då jag har ömma bröst = som betyder mens.
    Men jag ville liksom ''tysta'' ner mina tankar om graviditet , men lyckades inte.

Kramar!
  • Mjaaw

Lägger till mig här!

BIM NOVEMBER

16 nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    28 nov - Jania (försöker efter mf i aug -10)
    28-30 nov - Mjaaw (16:e försöket efter mf i aug - 09)
    29 nov  - Atti (6:e försöket efter ma juni-10)
    29 nov - Pinglan83 (1:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)

BIM DECEMBER
    4 dec - Mimmi80 (8:e försöket efter MF)
    6 dec - Knuts76 ( 1 MA, försökt sen -05)
    9 dec - MCT79 - (2:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA

Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Soffy83 BF 11/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011

• Mjaaw
    Atti skrev 2010-11-26 08:10:39 följande:

God morgon tjejer.

Denna morgon.... hade inte ens gått upp ur sängen så började jag blöda näsblod, och det var inte lite heller. Jag har bara blött en gång i mitt liv tidigare! Nått konstigt är det.

Men men inte kunde jag låta bli att testa heller... vad tror niGlad Bim -2 eller -3

Men ååå va kul !! SUPER DUPER grattisar till dig !
  • Mjaaw

Jag hade BIM igår och har inte fått mens ÄN! och jag brukar vara tidig.. alltså jag har räknat FEL denna månaden , jag fick den sist den 28 oktober och brukar ha den ungefär 28 dagar , ifall jag går över tiden går det BARA 1 DAG att gå över , har alldrig gått över nån mer, nu har jag tydligen räknat fel och fått för mig att min mens kommer den 29.. men sen har jag räknat om , och nej icke min mens är inte här ÄN! om jag har räknat rätt ligger jag på dag 33, visst är det så ? ååh det är ju sjukt kan inte ens tänka klart :( vågar inte göra något test om jag inte fått mensen på fredag. Jag är lite för rädd att få ett minus på tanke på mina ömmande bröst som jag alltid har vid mens :( har en känsla att mensen dyker upp imorn.

Men hallå tjejer räknar jag rätt nu från första dagen mens ???????? eller hur räknar man ? jag har haft koll i alla dessa månader ,men nu får jag inte ihop det , vilken dag är jag på ? snälla hjälp migGråter

• Mjaaw

Nu skrev jag lite sjukt. Tar om det där.

Min menscykel ligger på 28-29 dagar (29 dar som högst)
    Och sist jag hade mens var den 28 oktober.
    Jag hade räknat fel och fick för mig att jag får den idag.
    Men nu märkte jag att jag skulle fått den, den 26 november, räknar jag fel nu ?
    Jag har börjat blanda ihop lite. Ska jag räkna ifrån första dagen mens eller?
    brukar ha koll på sånt men nu har det gått snett i hjärnan på mig.
    Jag ligger enligt mina sjuka räkningar på DAG 33 !
    har jag rätt eller fel ?
    Med mina ömmande bröst som brukar betyda mens vågar jag absolut inte få ut någon glädje..
    då ska det alltid gå snett o så kommer tant röd där i ansiktet på mig.

Någon som kan rätta mig eller hur ligger det till ?

Tackar så hemskt mycket tjejer<3

• Mjaaw
    Atti skrev 2010-11-29 21:29:16 följande:
    Mjaaw: Jag tycker absolut att du ska testa. Så som jag kommer fram till så är du på dag 32 idag, och om du hade haft en cykel på 28 dagar borde du ha haft bim den 25 november. TESTA och gör mig sällskap Tungan ute
    Titta , o så räknade jag fel igen.. hahahah! , men jo visst har du rätt , nu fick jag till det.
    Jag har inget gravtest hemma just nu :( ååh, blir så spännt här.. Och nu är affärerna stängda (är utomlands) så det är liksom kört för ikväll..
    Men vet inte ??? åh.. låter ju jättekonstigt.. har fått  ryggbesvär!? Samma som jag fick sist jag vart gravid.. men jag vet inte .. vågar inte glädjas.. det är ju jätteskrämmande!
    Jag skrev ju till dig den 25 november att jag testat och det visat helt blankt kom jag precis på.. då jag trodde att jag vart lite tidigare..
    Men, vad betyder det?
  • Mjaaw
    Atti skrev 2010-11-29 21:43:58 följande:
    Men du kan ju vara en låghormonare,
    Haha det där lät kul Skrattande!
    Jo men jag tar ett test (i smyg) imorn och får se vad som sker.. visst hoppas vi på ett plussSkäms
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3